Jsem agresivní pedofil, protože mám příliš rozvinutý slovník?

Na Facebooku existuje stránka s názvem „Islám v České republice nechceme“ a já na ni občas narazím, když někdo z mých přátel sdílí nějaký počin z této pozoruhodné tvůrčí dílny. Musím říci, že – ač jsem sekularista! – bych dal přednost životu pod vládou muslimů, než pod vládou autorů a komentátorů té žlučovité stránky (mimochodem – samozřejmě předvádějí přímo luxusní projekci stínu v jungovském smyslu). Nicméně dnes mi opravu vyrazili dech!
Zveřejnili totiž kampaň proti učitelce mateřské školy, která má tu „drzost“ chodit do práce s vlasy zakrytými šátkem:

argumentace0

Mimochodem: Nikdo aspoň zatím neprokázal, že by dotyčná učitelka předškoláky nějak indoktrinovala. Pokud by tak činila, odmítl bych to stejně, jako odmítám jakoukoli jinou náboženskou a politickou indoktrinaci prováděnou učiteli. Rozhodl jsem se, jen tak ze sportu, zapříst na jejich téma hovor. Diskuse probíhala takto:

argumentace

Setkal jsem se již s mnoha argumentačními fauly, ale tento byl opravdu nad očekávání famózní. Navíc se našel ještě další „diagnostik“, který dodal:

argumentace1

Mám z toho poněkud rozporuplné pocity. Samozřejmě mě to pobavilo, ale když si uvědomím, že lidí, kteří jsou schopni takto „argumentovat“ je konkrétně v České republice patrně o dost víc než muslimů, běhá mi z toho mráz po zádech.

K tomu přidejme výroky jako:

„Chudáci děcka, rodiče by jí měli dát co nejdřív fyzicky pomoci k probuzení…“

„Dnes večer bude na ČT 1 rozhovor s tou zafáčovanou krávou.Už jen upoutávka mě nadzvedal když říkala „Já když přijdu do školky tak vůbec nemyslim na svojí víru“Ulhaná svině,to je jako když řekne cikán,že pujde do práce.“

„sice mě vadí to, že se takové magor pohybuje v generaci, která mě má dělat na důchod, mnohem víc mě ale vadí to, že je taková chátra zaplacená z mých daní.“

„..to je trestný čin-propagace hnutí směřujícího k potlačování práv a svobod občanů ČR. džihád-propagace svaté války…deportujte tu kurvu do Pakistánu!“

(z komentářů k témuž tématu, nekorigováno)

Když to tak čtu, nevyhnutelně dospívám k závěru, že mezi námi skutečně existují lidé, vyznávající nenávistnou ideologii, lidé, kteří, dostanou-li tu možnost, se nezastaví před ničím, lidé, z nichž mám strach. A nejsou to muslimové…

Advertisements

Komentáře: 106

Filed under Úvahy a postřehy

106 responses to “Jsem agresivní pedofil, protože mám příliš rozvinutý slovník?

  1. nijak nepolemizuji s tim, ze ty FB komentare jsou vyblitky. na druhou stranu bych urcite nechtel zit v muslimske zemi, protoze je velka pravdepdobnost, ze bych se tezko mohl treba verejne hlait k ateismu. nebyl bych svobodny.

    nechci si vybirat, jestli zit radeji v nacisticke nebo komunisticke zemi… nebo pod vladou prava Šaría.

    • To chápu. Ale kdyby se dostali k moci autoři těch výblitků, tak by taky výrazně omezili svobodu, protože jakmile by „vyřídili“ jednoho nepřítele, přesměrovali by svou nenávist k jinému. V muslimské zemi bych aspoň věděl, na čem jsem.

      • Tak to už víš i u nich, ne? (možná lépenež oni sami)

        Mně prostě uniká ta logika: pohádám se na Facebooku s nějakýma lidma, kteří jsou proti Islámu, a proto bych raději žil v zemi ovládáne muslimy, než těmi lidmi, se kterými se pohádám. Jako proti gustu …

        O té paní ze školky nic nevím, ale pokud to bere tak, že ten šátek je její džihád, tak mi to zcela nevinné nepřijde. Já kdybych se dozvěděl, že muslimka chce učit mé děti multikulturalismu, tak se mi to také nelíbí.

        • Džihád znamená, že za své právo hodlá bojovat – a dobře tak.
          A ano, trvám na tom, že raději bych žil v Íránu než pod knutou téhle smečky.

          • Ještě vysvětlím proč raději ten Írán: Tahle smečka má náckovskou náturu. Je to typ lidí aktivně vyhledávajících nepřátele, stejně jako nacisti pátrali v matrikách, jestli náhodou ten či onen zcela nereligiózní a neobřezaný člověk není poloviční Žid. V islámské zemi bych sice musel autocenzurovat některé své názory, ale kdybych se prohlásil za křesťana, s čímž bych v podstatě neměl morální problém, a dodržoval určité zvyklosti, mohl bych normálně žít.

            • Jindřiška Burgerová

              Všechno, co se žene do extrému je špatné. Každá víra pokud je zfanatizovaná nesplňuje svoji ideu : totiž, že víra nás má osvobozovat a ne svazovat.

            • akismetuser752667586

              Tak já to chápu trochu jinak. Samozřejmě nechci mluvit za jiné lidi a do hlavy jim nevidím. Spousta z nich asi skutečně bude takových, jaké je popisuješ. Na druhou stranu si myslím, že některé ideologie jsou nebezpečnější než jiné. Třeba Nacismus a Komunismus. A Islám za takovouto ideologii považuji. A proto považuji za zcela legitimní se proti Islámu ohrazovat, kde to jen jde a také proti němu aktivně vystupovat.

              Ideologie mají potom jednu inherentní vlastnost, že je nemůžeme oddělit od jejich nositelů. Proto je důležité se podívat, co vlastně nositelé Islámské ideologie prosazují a zda je to kompatibilní s našimi hodnotami, které veřejně deklarujeme a zastáváme: svoboda, demokracie, sekularismus.

              Pokud zjistíme, že to je ideologie, která by v případě rozšíření ty naše hodnoty zničila, je legitimní tomu zabránit. A potom se samozřejmě můžeme bavit o efektivitě a způsobu, jak to učinit.

            • akismetuser752667586

              Svou roli samozřejmě hraje i to, že já bych v muslimské zemi jako ateista normálně žít nemohl.

            • To srovnání nesedí. Jaké zvyky by ti vadily velmi? Že bys musela nosit šátek a neoblékat se vyzývavě? A co dál? Že bys nesměla obracet muslimy na jinou víru případně veřejně propagovat ateismus? Budiž. A co dál?

              • A.S. Pergill

                „…nesměla obracet muslimy na jinou víru případně veřejně propagovat ateismus…“ jinými slovy: konec náboženské svobody, jak ji naši předkové celá staletí vybojovávali. Za cenu nesmírných obětí. A ateistou stačí být, nejen „veřejně propagovat“, aby v naprosté většině islámských zemí měl člověk závažné až fatální problémy.
                „…nosit šátek a neoblékat se vyzývavě…“ jinými slovy, o tom, jak se budou ženy oblékat, jestli budou smět chodit do školy, případně studovat, pracovat, řídit auto atd. budou rozhodovat jakési špinavé zrůdy.

                Sorry nic z toho neberu, to raději občanskou válku a totální vyhnání ze země nebo (v nejhorším) vybití „lidí“. co toto prosazují.

                • Já taky neříkám, že takový typ společnosti u nás chci. Ale rozhodně mu dám přednost před alternativou, kterou nabízíš ty a další podobní fanatici.
                  Nezlob se, ale udělal jsem chybu, že jsem s tebou vůbec začal diskutovat. Piš si sem ty své výlevy jak chceš, ale já na to seru.

              • DarthZira

                To, že bych nesměla ani nosit oblečené, co chci, je jako málo? Máš o svobodě podivné představy. Muset chodit oblečená jak jeptiška a nesmět si ani nabarvit vlasy a namalovat na veřejnosti oči je podle mého na úplně stejné úrovni jako muset nosit na šatech přišitou žlutou hvězdu. Že bych nesměla veřejně mluvit a psát co bych chtěla, jelikož by to mohlo být považováno za propagaci ateismu, agnosticismu, pohanství, satanismu, křesťanství (ano, je to směšné, ale některé moje kecy by radikální fundamentalisté mohli považovat i za křesťanskou propagandu) nebo nějaké islámské hereze je jako taky málo? Pošlapání svobody svědomí, slova a tisku, tedy lidských práv, pro která se v evropské historii nejvíc umíralo, to je sakra zásadní věc. I kdybych mohla nosit oblečené, co bych chtěla, a „pouze“ bych nesměla psát, co bych chtěla, je pro mě zatraceně nepřijatelné.
                Ale neměla bych toho totiž daleko víc – nesměla bych se dívat na filmy, na které bych chtěla, nesměla bych poslouchat muziku, jakou bych chtěla, nesměla bych nejspíš ani malovat nebo jenom chodit na výstavy obrazů (zobrazování lidí je přece taky zakázané), nesměla bych chodit s přáteli do hospody (tedy alkohol bych vůbec nesměla, stejně jako jíst vepřové, ale ani do čajovny bych nesměla jít sama nebo s bandou nějakých mně nepříbuzných mužských), nesměla bych s nikým žít neoddaná, musela bych se vdávat jako panna (sakra, to teda nevím, jak bych to udělala 🙂 ), nesměla bych bez souhlasu manžela nebo otce pracovat, cestovat, mít nějaké koníčky, nesměla bych užívat antikoncepci… nesměla bych prostě prakticky nic z toho, co považuji za úplně normální věc.
                Spíš mi vypočítej, co bych v takovém režimu vůbec mohla. Nejspíš spáchat sebevraždu.
                Prožila jsem mládí v té „příšerné husákovské normalizaci“, ale kdybych si už měla vybrat ze všech totalitních a autoritářských režimů, co jich jen bylo, tak stokrát raději režim Husáka než klerofašismus Franca nebo Salazara a tisíckrát raději normalizaci než jakýkoli islámský režim, i kdyby to měl být ten iránský nebo pákistánský, který je proti Saúdské Arábii ještě vrcholně liberální. Proti islámské teokracii je Husákova normalizace pohádkou a Novotného 60. léta hotovým rájem na zemi.

                • Jak jsem napsal pergillovi – byla chyba, že jsem se s tebou vůbec začal bavit. Klidně si sem ty své nekonečné výlevy piš, ale já už je nebudu ani prolítávat očima, mám důležitější věci na práci.

                  • DarthZira

                    Jistě, pokud si prostě myslíš, že práva jedné blbky mají mít přednost před právy jiných lidí, tak se vážně nemáme o čem bavit. Měla jsem tě za někoho, kdo má církve víry rád stejně málo jako já – a že se deklaruješ jako komunista, tak jsem si tím spíš myslela, že náboženství nerad a tak dogmatické jako islám dvojnásob.
                    Měla jsem tě za člověka, se kterým se dá rozumně diskutovat. Ale jak diskutovat s někým, kdo mi na to, že škola má být sekulární a na slušném zaměstnanci státu (což je i učitel) nemá být poznat, jakého je světonázoru, napíše něco o tom, že se jako slušně vychovaný člověk nedívá na muslimku s hadrou na hlavě? Jakou to má spolu souvislost?
                    Ať si každý nosí co mu libo, třeba i tu hadru nebo co já vím skafandr, ale musí to platit ve stejné situaci nebo za stejných okolností pro úplně všechny lidi, tedy muslimka nesmí mít více práv (tedy zejména právo na nestandardní úpravu zevnějšku) než kterákoli jiná žena, případně i muž, jenom z titulu svého náboženství.
                    Asi bude potřeba začít s aktivismem podobným tomu rakouskému pastafariánovi, co si prosadil právo být na řidičáku vyfocený s cedníkem na hlavě. Když muslimky šátky, tak my zase cedníky, barevné vlasy, elfí uši, kápě sithských lordů, pyžama z Enterprise nebo cokoli jiného – na dokladech, v práci, ve škole… prostě všude. Když svoboda, tak pro všechny – a doufám, že když jsi tak liberální, budeš se bít i za nás stejně srdnatě jako za tu pomýlenou šeredu (jo, četla jsem rozhovor a viděla fotky, nejen, že je blbá jak čerstvě vydlabaný necky, ale když se rozdávala krása, tak nejspíš tvrdě spala nebo co – není mi jasné, proč ta chuděra vlastně v nějakého boha věří, když tedy jí nedal opravdu vůbec nic). A jestli za nás podobný divoký pokřik nespustíš, tak jsem moc zvědavá na tvoje vysvětlení, proč být věřící muslim je něco víc než být třeba věřící starwarsák.

                    • Nu, já taky nejsem žádnej idol, takže nemám ve zvyku soudit lidi na základě fyzické krásy. Jinak: Ona prostě neporušila žádný zákon a pokládám za nepřípustné, aby ji soudila ulice. To je celé. Pokud by se u nás debatovalo o podobném zákonu, jaký v tomto směru platí ve Francii, patrně bych takový zákon spíše podpořil, pokud se jedná o učitele, i když bych také zvažoval, zda se v něm neskrývá čertík nepřímé diskriminace (=zdánlivě nestranné pravidlo, které však někoho znevýhodňuje). Byl bych ale spíše proti tomu, aby se takový zákon vztahoval na žáky. Nic z toho tady ale v této chvíli neřešíme. Tedy: Pokud by nějaká učitelka chtěla učit třeba s rastafariánskými dredy, vedení školy ani žáci ani rodiče by v tom neviděli problém, ale veřejnost by začala hysterčit, jako v tomto případě, zcela jistě bych zareagoval úplně stejně.

          • souhlasím, je dobře, že svůj postoj hodlá bránit. V takovýchto případech se hodně věcí ukáže a vykrystalizuje. Takový postoj donutí zaujmout postoj i ostatní.

            S tím Íránem je to tvůj osobní postoj, který sice nechápu, ale respektuju. Je to o našich prioritách a o tom, co považujeme za důležitější.

  2. Jiří Čížek

    Pane Kojote, k tomu abyste se vyhnul falešným domněnkám a právě naopak přišel pravdě na kloub, musíte číst a více si o islámu zjistit. Doporučuji Vám Korán, hadísy, sunnu…
    „Co je komu do toho jestli někdo nosí hidžáb..?!“ – to je skoro jako „Co je komu do toho, že nosí háknkrajc!“

    • Bez obav, mám o islámu načteno dost. Pokud se domníváte, že ta žena porušuje zákon, věnujte se psaní trestního oznámení a ne nanicovatých komentářů.

  3. Domníváte-li se, že ta žena porušuje zákon, pište trestní oznámení a ne hloupé komentáře.

  4. Já v tomto článku nebojuji za islám, já bojuji proti zlobě a nenávisti.

    • Aha, takže lidé, kteří mě označí za agresivního pedofila, případně o mně napíšou, že jsem „Komunista + islámofil + totalitofil (fašista), nejobludnější ideologická kombinace notorického velekokota.“, ve skutečnosti chtějí mé dobro a já jsem nevděčník. Tak jo.

      • Tak agresivním pedofilem jsem ještě nebyl 🙂 V tomhle vedeš! Ta kauza je ale prapodivná. Na jednu stranu je tu hysterie kvůli hadru na hlavě. Pak tu někdo tvrdí že se vlastně nic neděje a nikdo nikoho neidnoktrinuje a podle dalších zpráv už dávala rodičům nějaký dotazník na téma multikulturalismus a je členkou Šaría pro Česko. Pardon, ale tohle prostě nejde dělat zároveň. Asi chvíli počkám, až si v tom alespoň zpravodajci udělají pořádek.

        • Mimochodem: Hledal jsem na FB tu skupinu Šaría pro Česko a nemůžu ji najít. Ale to je jedno – díval jsem se na ten rozhovor s ní a je to typická žena, která duchovně hledá, teď je tři měsíce muslimka a narazila na antiislamismus. Ono ji to klidně může po roce přejít a stane se třeba zenbuddhistkou. Nebo taky ne – podstatné je, že útok vyvolává obrannou reakci a to i ve smyslu sebenaplňujícího se proroctví. Pokud bude dostatečně dlouho terčem nenávisti, je docela dobře možné, že se zradikalizuje.

            • LOL! No ty vole, to je peklo! Už se třesu hrůzou! 😛

              • A.S. Pergill

                Zhruba takto jak muslimové na téhle stránce agitovali nacisté někdy v polovině 30. let. Za necelé desetiletí už jely naplno komplexy plynových komor a krematorií. Případně s přidruženou výrobou mýdla.

                • Zatím se tu nacistům nejvíce blíží lidé ze zmíněné FB stránky „Islám v České republice nechceme“. Když jsem si pročítal ty nenávistné, fanatické komentáře sprostě urážející kohokoliv, kdo nejde s nimi, začal jsem chápat, že nebezpečí totality tu je opravdu i dnes.

  5. Někteří muslimové samozřejmě můžou pošlapávat práva cizích (nedávný příklad třeba zde – http://www.youtube.com/watch?v=iRrSmwqUxtk), stejně jako členové jiných zájmových skupin. Nicméně samotný fakt, že má někdo „hadr“ na hlavě z něj v naší zemi zločince nedělá. Jak píše Kojot, pokud dětem vnucuje myšlenky islámu, pak je to špatně. Pokud ne, pak bych doporučoval haterům islámu zaměřit se na příklady skutečného porušování práva a ne domnělého.

    Mimochodem nedávno jsem někde viděl znění podobného zákona, z něhož vyplývalo, že téměř každý náboženský systém, včetně křesťanství, je nezákonný. 🙂

    • A jak přesně to prosím souvisí s tvrzením, že jsem agresivní pedofil, protože mám příliš rozvinutý slovník?

      • Nesouvisí pane Kojote, a tak vám jdu na pomoc. Shlédla jsem si odkaz u komentáře pana Sládka, video i dnešní televizní, rádoby objektivní sdělení lidu. Považuji to všechno za provokování nesmyslných vášní, proti naprosto obyčejné ženské, která si momentálně neví se sebou asi rady. Rozpoutávání podobných afér, se velice dobře hodí k tomu, aby se odvracela pozornost, od daleko závažnějších problémů v téhle zemi.

        • Ano, je to tak. Ostatně kdyby nebylo toho kuriózního útoku v diskusi, asi bych k tomu ani nic nepsal.

  6. NO A CO? Jediné, co by mě zajímalo, je to, zda neindoktrinuje děti. Její osobní náboženské a politické přesvědčení je její osobní věc. Pokud to netahá do práce, nevím, proč bych to měl řešit. Víc mně vadí ten učitel, který organizuje „hladovky“ a demonstrace studentů proti komunistické radní. Přeci nebudeme kádrovat učitelky v mateřské škole – některé volí ČSSD, jiné TOP09, některé jsou třeba komunistky, některé jsou křesťanky, některé ateistky, možná se mezi nimi najde i novopohanka či okultistka…

    • To zas byla perla! Pedofilie je nemoc a ne světonázor. Zápis v rejstříku trestů není světonázor. Popírače holokaustu bych klidně pracovat ve školce nechal, pokud by to netahal do práce s dětmi. A o přestávce ať si čte co chce. A ta žena má prostě vlasy zakryté barevným šátkem… OMG!

      • Colombo

        Ta žena nemá JEN vlasy zakryté barevným šátkem. To mělo do nedávna každá babka na vesnici. A i teď jich je poměrně dost.
        Ta žena hrdě nosí symbol nechvalně známé ideologie, mluví o propagaci multikulturalismu a prosazuje šaríju v ČR. Kdyby nebyla se svým světonázorem tak hlučná, nikdo by to nevěděl a každému by to bylo jedno.

        Mimo to, já nemluvil jen o světonázorech. Toho sis možná všiml.
        Jak by si zjistil, že ten skin, co veřejně Hailuje, nosí si sebou main kampf a má všude vytetované hákové kříže, netahá svou ideologii do práce? Imho vzhledem k symbolice tak nutně svou ideologii do práce nosí.

        Mimo to, celý její postup ukazuje, že asi nebude dvakrát inteligentní. Kdo chce, ať si tam děcko nechá. Kdo ne, dá ho jinam. Jiná je otázka, jestli náhodou neporušuje zákon.

        • Domníváte-li se, že ta žena porušuje zákon, pište trestní oznámení a ne hloupé komentáře. Má nějaký důvod, proč píšete „Hailuje“ s velkým počátečním písmenem a navíc špatně (správně buď počeštěle „hajluje“ nebo odvozeno přímo z němčiny „heiluje“; „hailuje“ je fakt psakvil).

      • Mirek

        Ad rozdíl mezi nemocí a světonázorem: co je třeba homosexualita? Nepraktikovaná nemoc a praktikovaná světonázor (jak to vidí třeba katolíci)?

    • Myslím, že vyštvání komunistky Vítězslavě Baborové je poněkud temnější kapitola, protože tohle je celé „jen“ pracovní poměr. Baborovou zvolili lidé a byla šikanována médii a několika desítkami studentů. To říkám jako nekomunista. Baborová opravdu ze svého křesla nemohla děti nijak indoktrinovat ani vyvolat komunistický puč.
      Posuzování učitelky někde ve vesnici o které nevím kde leží a jediná informace je, že tam nosí šátek, mi (zatím) připadá zcestná.

    • Každá kultura má nějaké zvyklosti. To nelze univerzalizovat. Aktuální pohled z druhé strany: Byl jsem právě nakupovat v Bille a nakupovala tam také žena s hidžábem. Automaticky jsem sklonil zrak, protože jako slušně vychovaný a interkulturně znalý muž vím, že je muslimkám nepříjemné, když se na ně dívá cizí muž, a respektuji to. Perfektní komunikační prostředek.

      • A.S. Pergill

        Sorry, když půjdu do synagogy nebo na židovský hřbitov, nebo do mešity, tak budu dodržovat místní zvyklosti stran oblečení, to je samozřejmé, já jsem tam host
        Supermarket není náboženský prostor, aby se v něm uplatňovaly nějaké exotické „zvyklosti“. Pokud se dáma vystrojí jako štětka (co dává muslimům), tak holt na ni v našem kulturním kontextu budou normální lidé patřičně zírat.

      • DarthZira

        Ale v naší kultuře není zvyklostí, že na ženy muži nesmějí koukat, tak nevidím důvod, proč bychom se my měli přizpůsobovat někomu, kdo je tu host. Pokud já pojedu někam do islámského světa, budou tam oni po mně vyžadovat, abych se já přizpůsobila jejich zvyklostem. Což je vcelku v pořádku, oni jsou tam doma, tak mají právo chtít, aby se u nich doma hosté nějak chovali – a mně se jejich zvyky a tradice, na jejichž základě ode mě vyžadují určité chování, třeba nelíbí tak moc, že tam radši nepojedu, což je má volba a mé právo. Ale tady jsou hosty oni (islám není součástí evropské tradice a už vůbec ne evropské sekulární tradice posledních cca 200 let), tak nemůžou po nás chtít, abychom i my tady u nás doma jejich tradice respektovali. Tedy abychom se jejich zvykům přizpůsobovali jak u nich doma tak u nás doma – tady se musejí zas oni přizpůsobit našim zvykům. Je to jako když je člověk kuřák – pokud jde on na návštěvu k nekuřákovi, tak je samozřejmé, že tam nesmí kouřit (a nebo se musí předem zeptat, jestli by si tam mohl zapálit a případně kde, třeba jen v jednom pokoji nebo na balkóně… to závisí na jeho hostiteli, jak má doma pravidla ohledně kouření nastavená a co mu v tomto ohledu povolí – a má samozřejmě svaté právo mu nepovolit ani ten balkón), ale pokud pak ten nekuřák přijde na návštěvu k němu, tak má zase on jako majitel bytu plné právo si o dění ve svém vlastním bytě rozhodovat a tedy i zapálit si kdykoli a na kterémkoli místě je zvyklý a má na to chuť a pokud se to jeho hostu nelíbí, nemusí k němu na návštěvu přece chodit. A pokud jde nějaký nekuřák na mejdan do bytu silného kuřáka, tak ví přece dobře, že jeho hostitel má od něj odlišný, možná až protikladný životní styl a navíc že je tam doma, takže ten večírek bude kuřácký. On jako host má dvě možnosti – buď je pro něj prioritní na ten večírek přijít a s tím člověkem (a případně i dalšími) se vidět a tedy akceptuje (třeba i se skřípěním zubů), že jeho hostitel a případně i další jeho přátelé během jejich setkání budou hulit jak prokopnutý kamna, protože na to jsou zvyklí a připadá jim to normální, a že on sám to rád nemá nebo se mu to dokonce hnusí je jeho problém, se kterým se musí nějak vypořádat sám. A nebo se mu to kouření hnusí natolik, že na večírek vůbec nedojde nebo z něj předčasně odejde a případně už příště nikdy ke kuřákovi na návštěvu chodit nebude.
        A muslimka s hadrem na hlavě je v této zemi v úplně stejné situaci jako vegetarián, který dorazí na návštěvu ke kamarádu masožravci, co právě pořádá zabijačku, buď se smíří s tím, že nejen, že jeho hostitel je masožravec a rozhodně si jenom kvůli jeho návštěvě nedá k obědu zapečenou brokolici se sýrem, ale ještě navíc se právě nachází v situaci, kdy má chuť se přímo přecpat jitrnicemi, ovarem a tlačenkou. Naše země je nejen sekulární, ale ateistická, ba přímo v mnoha případech silně protináboženská a proticírkevní, takže nemůže žádný muslim očekávat, že úctu a vážnost, kterou tady lidi neprokazují ani původně zde domácí a tradiční křesťanské víře, jejím rituálům, dogmatům, kněžím, mnichům, jeptiškám a vůbec všem možným dalším křesťanským tradicím, tu někdo bude prokazovat tradicím jeho, v těchto zeměpisných končinách zcela cizím. Musí se smířit s tím, že zdejší lidé přílišnou pobožnost považují za trapnou a směšnou, takže se často a rádi vysmívají (a občas i provádí všelijaké kanadské žertíčky) třeba jehovistům, takže na něj tu nikdo ohledy brát nebude a nemůže počítat s tím, že se k němu bude většina chovat nějak líp než k těm jehovistům. Musí zkrátka dokázat přenést přes srdce, že zde před jeho tradicemi a vírou nikdo padat na zadek nebude, spíš obráceně, že bude pro svou podivnou víru často považován za blázna a šaška. A pokud mu to nevyhovuje, musí si najít pro život pobožnější zemi.

        • Předpokládám, že ta žena byla české národnosti. Bavila se s jinou ženou normální češtinou. A já se rozhodně nebudu omlouvat za to, že respektuji víru a zvyklosti někoho jiného.

          • DarthZira

            Tvá věc, pokud máš čas na to studovat kdejaké zvyky negramotných pastevců a náboženské bajky primitivů. Já vyrostla v sekulárním státě, který byl kdysi křesťanský s jistým židovským vlivem, tahle kultura je tu řekněme doma, takže vím, jak se chovat v kostele nebo v synagoze, abych svým jednáním záměrně neurážela křesťany (katolíky, husity, pravoslavné nebo jiné) a židy, ovšem pokud nějakého fundamentalistu typu Semína uráží to, co nosím oblečeného, nebo že mám na krku draka, tak to řešit fakt nemíním, to je jeho problém, já kvůli němu svůj životní styl svoje zvyky měnit nebudu. A u náboženství ostatních mě jejich zvyky budou zajímat leda pokud by mě nějaká muslimská (hinduistická, lamaistická, šintoistická či jiná) komunita někam pozvala a já se rozhodla toto pozvání přijmout. Pak se budu samozřejmě snažit své hostitele neurazit, ale běžně na ulici cizí prapodivné zvyky řešit vážně nebudu, jelikož mě nezajímají. Prostý princip reciprocity – nějakou muslimku, kterou potkám, taky nezajímá to, v co věřím já a jestli náhodou svým chováním neuráží zas ona moje názory nebo zvyky.

            • Pakliže se člověk chová nezdvořile nebo hloupě z nevědomosti, nelze mu to klást za vinu. Protože já nejsem v dané záležitosti nevědomý, chovám se zdvořile. Neříkám, že je povinností všech mužů nezírat na muslimky. Pokud nevědí, že jim to vadí, jsou nevědomí. Pokud to vědí a přesto tak činí, jsou podle mě hulváti. Ale samozřejmě nenavrhuji nějakou perzekuci v tomto směru, ale přinejmenším jistá pasivní ochota přijmout takovou informaci (tedy nikoli se po nich aktivně pídit, ale být ochoten ji zaregistrovat) a vzít ji v potaz, by měla být pro civilizovaného člověka samozřejmostí.

              • DarthZira

                Já si naopak myslím, že náboženským fanatikům všeho druhu je třeba ten život trochu znepříjemňovat, zesměšňovat je a dávat jim při každé příležitosti najevo, že náboženský fanatismus NENÍ normální, že žijí v sekulárním státě, ve kterém většina lidí na nějaké organizované náboženství a církve je*be a i naprostá většina z té menšiny, co se k nějaké církvi hlásí, tuto svou církev a její normy nijak extra nežere (odvažuji se odhadnout, že třeba naprostá většina těch, co se deklarují jako římští katolíci a pravidelně chodí do kostela, v klidu používají kondomy nebo chemickou či hormonální antikoncepci bez ohledu na to, co si nějací dědci ve Vatikánu o tom myslí), tedy že nějaká přehnaná pobožnost se tu nejen nepěstuje, ale je většině k smíchu. A náboženští fanatici jsou u mě jak Semín, Pospíšil, Jochová či antievolucionista Hájek, tak muslimka se šátkem na hlavě. Mnoho žen, kteří se k islámu jako své víře hlásí třeba v Turecku, Tunisku, Egyptě či jiných zemích, kde je většina populace islámská úplně stejně jako je co já vím v Itálii, ve Španělsku nebo třeba v Bavorsku většina katolická, žádný šátek na hlavě nenosí, nikdy nenosily a nosit nebudou, možná tak maximálně si ho nasadí v mešitě při modlení podobně, jako moje babička nosila v neděli do kostela klobouk. Takže muslimka, která žije v zemi, kde nejen, že není islám převládajícím náboženstvím, ale dokonce ani mnoho jejích souvěrkyň jak v této zemi tak i v zemích s převažujícím islámským náboženstvím nošení šátku nepovažuje za povinnost, ba co víc i mnozí islámští duchovní se několikrát vyjádřili v tom smyslu, že nošení šátku povinné není, je u mě fanatička úplně stejného druhu jako katolík, který odmítá evoluční teorii nebo výsledky 2. vatikánského koncilu. A pokud je taková žena nikoli pologramotná přistěhovalkyně ze země, kde je buď zákony nebo společenským tlakem okolí nošení šátku tvrdě vyžadováno jako povinnost (u té se to ještě omluvit dá, ta si nedovede představit, že se dá žít i jinak, popřípadě pokud by si to i představila, tak ji její manžel nebo otec zřeže jak nezralé žito, pokud ji rovnou nezabije), ale Češka vyrostlá v tradicích ženské rovnoprávnosti, které ze strany rodiny a přátel, natož pak společnosti jako celku a jejích zákonů, žádné násilí nehrozí, tak je opravdu fanatička na druhou.
                A nevidím důvod, proč bych si měla (jakýchkoli) fanatiků vážit a jejich bláznivé názory (které dokonce ani jejich vlastními náboženskými autoritami nejsou zastávané) respektovat nebo dokonce je v jejich blbnutí ještě podporovat. Naopak, měla-li bych příležitost takového Hájka, Semína apod. svými řečmi nebo chováním „vytočit doběla“, velmi ráda to udělám – a v případě zahalené nány taky nebudu váhat ani pět minut. Když chce žít jak afghánská pasačka koz, tak ať si tak žije, ale ať od nás ostatních, kterým se podobný životní styl hnusí, nepožaduje, abychom se kvůli ní proměnili v negramotné primitivní pastevce, abychom náhodou svým zcela normálním chováním neuráželi její „náboženské cítění“.

  7. Ale to je přece nesmysl. Tady nejde o mezinárodní vztahy, ale o naši vlastní svobodu názoru, naše vlastní normy. Dotyčná žena je navíc Češka, nikoli návštěvnice ze Saúdské Arábie. Budete totéž požadovat v případě buddhistů s odvoláním na poměry na Srí Lance?

  8. Petr

    A co mi odpoite na tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=UU3i9wPeAy0
    Co kdyz ti lide z FB jen nechteji, stejne jako ja, aby to tady u nas topadlo takhle tzn. denni potycky lidi na ulici protoze se nechovaji podle sarii?
    Nic takoveho tady nesmime tolerovat, cizinci u nas bez omezeni mohou zit, ale musi se prispusobit nasim zakonum i nasi vire!

    • Na video nemám čas. Dotyčná paní je Češka a má právo na svobodu náboženství stejně jako já nebo vy. Pokud máte pocit, že došlo k porušení zákona, nepište připitomělé komentáře – napište trestní oznámení.

      • Pan Kojot má ale pravdu. Nic, a to i v dalších aférách, ve kterých se jedná o nesnášenlivost, se neřeší do důsledku, jen se „plácá„ a vyvolávají se zbytečné vášně, ti kteří jsou za to zodpovědní, se hezky tiše stáhnou do pozadí, a říkají si, perte se a žerte se? Nejhorší skupiny lidí, vyvolávajíci xenofobní nálady, si mnou ruce.

        • hank

          Bingo. Někomu to náramně vyhovuje štvát proti sobě různé skupiny lidí a vypouštět mlhu zastírající skutečné průsery, jejich příčiny a viníky a skutečný stav věcí, v tomto případě hloubku a podstatu toho bahna, do kterého jsme v Čechách po roce 89 zabředli.

  9. Ona má jen decentní šátek, vy „hábite“ 😀 😀 😀

    • Tvoje komentáře nečtu, schvaluji je jen patrně výstižné ilustrace k článku, ale tento mě zaujal: Nastrčený kým?

    • Companěro

      Dobrý den, já víceméně vím, jinak já nosím také čelenku ze šátku (jako mívají motorkáři) a na krku šátek, ale ne proto, že bych chtěl být jako indián, ale vlivem zkušeností, jelikož pracuji v terénu a kdysi jsem se nachladil a ukrutně to bolelo, tak od té doby ji radši nosím i v létě a nenachladím se vůbec a navíc mám delší vlasy, tak mi nelétají kolem očí, takže to je dáno u mne empiricky praxí a péčí o zdraví.

    • PB

      Začínala jsem s decentním šátkem, džínami a tunikou, pak jednobarevný šátek a abája.
      Umma muslima postupně zpracuje…vlastně ani nemusí, jakmile začne konvertita studovat islám z islámských zdrojů, tak zjistí, že buď musí víc ““islámovat“, nebo od islámu odejít, což je trest smrti, za odpadlictví, žeáno.
      Poloarabka, exmuslimka.
      To, že mě zabijí mi psali umírnění brněnští muslimové…

      • To by museli zabít především Lhoťana 😀
        A jinak, jak píšete: Pokud se dopracujete pod vlivem okolí k nějaké verzi islámu, není to problém islámu, ale váš. Já vám samozřejmě věřím ten tlak skupiny, ale to máte u každého náboženství. Klidně jste ten islám mohla „islámovat“ třeba súfijsky, ne?

        • PB

          Navíc islám už reformován byl…wahabismus se tomu říká.
          Lépe už bylo…

  10. Jirka T.

    Dovolím si podotknout, že pan Kojot má o islámu přeci jen asi načteno málo. Jinak by se asi těžko mohl z pozice liberála zastávat násilné fašistické doktríny (která ovšem sama sebe chytře prezentuje jen jako další náboženství nelišící se od ostatních), potažmo učitelky, která tuto doktrínu – i kdyby zatím jen pasivně – prosazuje a otevřeně se k ní prostřednictvím typického oděvu hlásí.

    Státem zřizované vzdělávací zařízení je dle zákona sekulátní a tečka, není o čem debatovat.

    A pokud by drahý pan Kojot rád žil v muslimské diktaruře, tak je dost dobře možné, že se mu toto přání ještě splní. Jsem zvědav, jak bude potom pokračovat jeho kariéra nezávislého bloggera (mohu jen usuzovat, že nejspíš ne příliš slavně).

    Takže shrnuto a podtrženo: pan Kojot tu dělá ďáblovi advokáta, přičemž ďábel, jakmile by k tomu dostal příležitost, by ho bez milosti podřezal. Tuto extrémní formu masochismu zápandích pseudointelektuálů asi nikdy nepochopím.

    • Pan Kojot důsledně hájí svobodu vyznání jako důležitý prvek naší civilizace, vlastně přímo jeden ze základních kamenů. A bude tak činit i nadále. Pan Kojot je proti indoktrinaci dětí a pokud by měl důkaz, že se něco takového děje ve státním vzdělávacím zařízení, vystoupil by ostře proti. Panu Kojotovi je ostatně proti mysli i to, když církevní školy, například biskupská gymnázia, dostávají státní dotace. Panu Kojotovi je však srdečně jedno, když se někdo obléká podle své víry – na to má plné právo.

      • Jirka T.

        Ale pane Kojote, vždyť o tom zrovna mluvím. Já jsem taky pro svobodu vyznání, která jistě v nejen mých liberálních očích znamená „respektuj a buď respektován.“ Problém je, že Islám prostě není JEN náboženství a pokud si to někdo myslí tak má prostě málo informací, viz můj post výše. Islám totiž nerespektuje nic, ale zároveň sám vyžaduje být respektován v plném rozsahu. Cílem Islámu je, aby všichni na zemi byli buď muslimové, nebo mrtví. Pokud o tomu nevěříte, stačí trochu pogooglit.

        • jvf

          Inu, když trochu pogooglím, tak se dozvím i to, že největším nebezpečím pro lidstvo jsou ještírci z vesmíru…

          • Jirka T.

            Až budou ještírci učit v mateřských školkách, tak se k tomu vrátíme, ok? 🙂

            • jvf

              K čemu se chcete vracet? K vydávání blogu nějakého mašíbla za neomylnou autoritu?
              Mimochodem, vliv školy bych nepřeceňoval. Všichni dnešní prominentní antikomunisté absolvovali za minulého režimu nejen mateřskou, ale i základní, střední a mnohdy i vysokou školu včetně povinného marxleninismu a nijak je to nepoznamenalo…

              • jvf

                To máte pravdu. Škoda, že totéž platí i o vašem boji proti islámské netoleranci.

                • jvf

                  Zákony bych se na vašem místě neoháněl, vaše komentáře v této diskusi vesměs porušují paragraf 355.

  11. ...

    Bóže, tu je ale nablito. Islámobijci jsou hrozní šašci.

  12. Petr Floriánek

    nikomu by nemělo být umožněno propagovat jakoukoliv víru ve státním školském zařízení.a to jakýmkoliv způsobem.
    kdyby se paní učitelka veřejně přihlásila k NSDAP tak by to asi problém se zamestnáváním byl, pokud se ale hlásí k křesťanství, islámu nebo jiné genocidní, totalitní ideologii která obsahuje pohádkové prvky, pak se zdá že to musíme respektovat.

    Na druhou stranu, nekteří islamobijci nebojují za svobodu, jen za jinou nesvobodu

    • Zákon tohoto druhu platí ve Francii, u nás nikoli. Pakliže s tím vedení školky nemělo problém a stejně tak ani rodiče dětí, netuším, proč se jim snažit vnutit něco zvenku. Není to nakonec přesně to, co kritizuješ – zasahování do práv lidí?

      • A.S. Pergill

        Depolitizace škol byla jasně definovaná po roce 1989. Jestliže dáma hodlá v Česku zavádět „šaríju“. tak to je vysloveně politický požadavek. To se svobodou vyznání nemáý nic společného.Ten šátek je ekvivalentem hakenkrajcu.

  13. Máš-li podezření na spáchání trestného činu, podej trestní oznámení. To, že máš nějaký názor, chápu. Každý máme spoustu různých názorů.

    • A.S. Pergill

      Pakliže vím, že tzv. demokratická policie a justice nekonaly v případě daleko jednoznačnějšího trestného činu, pak je mi jasné, že „podávání trestního oznámení“ není cestou k řešení tohoto problému. Demokratickou cestou je volební výměna vládní garnitury za takovou, která tento problém řešit bude.

  14. Náboženská nesnášenlivost v jednadvacátém století, to je tedy síla. Krvavá Marie by zbledla závistí :-).

  15. Pod tímto článkem přibylo velké množství komentářů. Nebudu je číst, nemám čas na blbosti.

  16. ABC

    Tohle byla hlavní zpráva na idnes. Komentáře pod článkem na idnes mi připomínali nacistickou kampaň proti židům před světovou válkou. Část české společnosti se fašizuje. Jako nepřátelé jsou muslimové a romové.

    • A.S. Pergill

      Obávám se toho, že zaměňujete příčinu a následek. Kdyby nebylo romské kriminality, nebylo by ani animozity proti Romům. Navíc tato animozita se týká prakticky jen Romů nezaintegrovaných do společnosti, s níž žijí v permanentním konfliktu. Tak nějak jsem si nevšiml hořících křížů před residencí např. Lucie Bílé (nebo dřív Waldemara Matušky), přičemž skuteční rasisté (např. na Jihu USA) cílili především na černochy integrované do majoritní společnosti, kteří byli živým důkazem, že rasismus stojí na vodě.
      Dtto animozita proti muslijmům – ta vyplývá z jejich veřejně deklarovaného záměru zrušit demokratický systém a zavést svou vládu. Akcentováno informacemi ze zemí, kde se to muslimům povedlo. Máme holt éru internetu a ještě se ho různým antidemokratům nepodařilo vypnout.
      A díky za TY komentáře, které „připomínali“, alespoň máme jasno o znalostech a dovednostech našich drahých bojovníků proti rasismu.

      • ABC

        pergill: Píšu v rychlosti. Spíše mě zaráží kampaň proti muslimům a romům. V Německu taky jen nejdříve protestovali proti Židům v ulicích; pak čmárali na zdi a výkladní skříně židovských obchodů; pak rozbíjeli ty výkladní skříně; pak nosili Židé hvězdu; pak měli ghetta; pak koncentráky a pak plynové komory.

        • A.S. Pergill

          V řadě nyní islámských států to probíhalo velice obdobně: Nejprve muslimové protestovali proti „útlaku“ (spočívajícím v tom, že neměli provilegované postavení, odpovídající jejich náboženským představám), potom páchali teroristické útoky, zřizovali nejprve ilegální, potom legální „náboženskou policii“, terorizující nemuslimy, potom byli nemuslimové zbaveni občanských práv a jejich majetky zabaveny a nakonec byl jejich zbytek vybit.
          Považuji za naprosto kontraproduktivní čekat na to, až nás začnou vraždit. Nebo nám alespoň diktovat, co máme jíst, jak se máme oblékat atd. Tahle aféra, kterou Kojot reflektuje, jen svědčí o tom, že jsou lidé stále víc naštvaní (a ani ne tak na musliumy, jako spíš na postoje tzv. „demokratických“ politiků a představitelů státu), a že nakonec nějaká třeba i marginální údálost může zapůsobit fenoménem „sirky hozené do prachárny“.

      • jvf

        To o „znalostech“ bylo hodně ubohé – řekl bych dokonce i pod vaší standardní úrovní.

  17. Nečetla jsem diskusi, jenom krátkou poznámku.
    O „problému“ jsem četla v posledních dnech 2x v MF Dnes.
    Z článků vyplývalo, že učitelka nemá problém, děti nemají problém, rodiče nemají problém, zřizovatel nemá problém – tudíž jsem nepochopila, proč se o tom vůbec píše. Celé to (na mne) působilo tak, že média z toho chtějí uměle vyrobit kauzu, aby měla o čem psát.
    Ovšem nejsem na FB, takže nevím, zda to třeba dotyčná sama nějak neiniciovala nebo se nesnažila upoutat pozornost.

    • Média na to upozornil bývalý muslim a nyní fanatický antiislamista Lukáš Lhoťan na svém blogu: http://lukaslhotan.blog.idnes.cz/c/326629/Jihocesky-dzihad-za-islamistku-v-materske-skolce.html
      Média jistě vytušila, že si tím zvýší čtenost/sledovanost.
      Paní Špírková na sebe nijak neupozorňovala, jen klikla na Facebooku na „Líbí se mi“ u stránky Sharia4Czech, na což antiislamisté neustále poukazují, nicméně na té stránce, ani ne webové verzi této stránky není nic dramatického – prostě chtějí propagovat islámské hodnoty, na což mají samozřejmě právo, a nehlásají žádné násilí nebo tak něco.
      V České televizi působila paní Špírková poněkud vyplašeným dojmem, čemuž se nedivím. Na základě duchovního hledání objevila islám a je tři měsíce muslimkou. Upřímně řečeno na mě působí dojmem, že by klidně mohla posléze objevit třeba buddhismus nebo něco jiného, je to takový ten „duchovně hledačcský typ“. Ale myslím, že ten tlak povede z hlediska tlačících ke zcela kontraproduktivnímu výsledku – tedy utvrzení v té víře.
      V každém případě se jedná o vykonstruovanou kauzu.

      • A.S. Pergill

        Sharia4… rozhodně nechtějí „propagovat islámské hodnoty“, ale nastolit poměry, jaké vládnou např. v Íránu nebo Saúdské Arábii, nebo na území Talíbanu (atd.) Pokud se toto někomu líbí, tak je prostě nepřítel demokratického zřízení. Zhruba stejný, jako ten, komu se líbí např. plynování Židů za Hitlera.

        Celá léta cepujeme populaci k prevenci. Např. že rakovina se má řešit při prvních příznacích, ne až už odpadává maso od kostí. A, sorry, tahle dáma je jakýmsi prvním příznakem, např. jakousi sotva nahmatatelnou bulkou v prsu, po jejímž odstranění šikovným chirurgem vznikne malá jizvička, která nebude v zásadě moc vadit ani na nuda pláži. Pokud se taková bulka ignoruje, tak to ovšem končí amputací celého prsu s přilehlými partiemi podpaží, případně krematoriem. Pokud budeme podobné „hledačky“ ignorovat, můžeme skončit jako nemuslimové ve státech „arabského jara“, kde je muslimové vybíjejí zhruba stejnými metodami a ve stejném rozsahu, jako nacisté vybijeli Židy v okupovaném ČS pohraničí po Mnichovu. Mimochodem, ten Kojotem výše adorovaný Írán je tč. více „rasově vyčištěný“, než bylo Německo v roce 1945 (před otevřením bran koncentráků), zatímco za šáha tam bylo procentuálně víc nemuslimů, než kolik bylo v Německu procentuálně Židů.
        Muslimové jsou navíc civilizačně zcela bezcenní: Celý miliardový „svět islámu“ dodal světu méně umělců a vědců než např. renesanční Itálie. Kdyby měli být stejně „nobelovsky výkonní“ jako desetimilionový český národ, museli by mít kolem 200 NC – mají nějakých 5 – 6, i s teroristou Arafatem. Pohled do jakékoli demografické a zdravotnické příručky komukoli soudnému také ukáže, že muslimové nejsou schopni pokrýt ani bazální biologické potřeby populace (jídlo, nejzákladnější zdravotnická péče).
        Neexistuje sebemenší důvod, proč takovýto naprosto neúspěšný model pseudocivilizace napodobovat, nebo si ho nechat vnutit.

        • hank

          Kojote, prosím tě, tohle nemaž, i když napíšu, že aspergill je vocas na entou. Máloco mě totiž v poslední době takhle nadzvedlo.
          Kdyby to nebyl nevzdělaný agresivní hňup, nikdy by nemohl napsat, že muslimové jsou civilizačně bezcenní. Když evropští křesťané hnili ve svých smradlavých středověkých městech, sračky jim tekly po ulicích a oni pak chcípali na mor, muslimové už měli dávno za sebou stovky let rozvoje filosofie, medicíny, astronomie, matematiky a poezie. Když křesťanská šlechta vyháněla ze svých feudálních držav židy nebo je násilím nutila nechat se pokřtít, maurské panstvo je přijímalo na své dvory a nechávalo je tam v klidu žít. Některé „pohanské“ antické knihy zlikvidované – zajisté velice tolerantně a snášenlivě – křesťanskými preláty se dochovaly jen díky arabským překladům. Atd. A o šáhovi a jeho režimu ví aspergill taky kulový. Bývalý lajtnant íránské armády na výplatnici CIA byl také zcela vzorovým příkladem demokratického a tolerantního panovníka.
          Ano, škola musí být ideologicky neutrální. Což v pojetí takových aspergillů znamená, že jediná povolená ideologická indoktrinace ve školách je ta naše. Nedávno byla marxistická, dnes je ultraliberální.
          Strach je potřeba mít z agresivních idiotů, kteří řvou o to hlasitěji, o co míň o problému vědí. Z nich se rekrutuje kanónenfutr – spíš kanónenflajš – všech mocných, kteří rádi využívají každé příležitosti, aby lidi proti sobě štvali pod jakoukoli záminkou. Půl miliónu cikánů tady určitě za posledních dvacet let udělalo míň škody než za poslední tři roky jeden Kalousek s jedním Drábkem a jedním Hegerem. (Lze celkem snadno kvantifikovat i s pomocí oficálních = zfalšovaných statistik, pravda je ještě mnohem horší.) Totéž platí pro muslimy, židy i jiné „nenašince“. Kanalizováním nasranosti lidí do těchto vod se odvádí jejich pozornost od dnešních i budoucích průserů například v sociální politice, zdravotnictví, pracovním zákonodárství, životním prostředí apod.
          A ano, souhlasím s tebou, Kojote, kdo se dozví o trestném činu, je povinen upozornit na něj orgány činné v trestním řízení.

          • hank

            BTW, aspergillův nick hovoří za vše: Aspergil je kropáč na svěcenou vodu. Takže kdoví, který katolický fundamentalista se zatím nickem schovává…

            • S tím katolickým fundamentalistou ses netrefil, ten nick souvisí s něčím, co se v tom kropáči asi občas vyskytuje, ale jinak neboj, pokud nemaži jeho, nesmáznu ani tebe. Já se s tím člověkem osobně znám, i když jsme se už dlouho neviděli, v mnoha jiných směrech s ním je rozumná řeč, pokud jde o islám, tak na jeho výlevy prostě nereaguju, protože to nemá smysl.

    • A.S. Pergill

      Rodiče mají problém, „pouze“ jim bylo vyhrožováno ze strany muslimů útoky na bydliště a rodiny (i je osobně). Příkladná ukázka, co nás čeká, jestli tuhle sběř nezastavíme.

  18. Viktor

    A co třeba: „V České republice judaismus nechceme!“ Jak se ti to líbí? Že se nestydíš se hlásit k takové totalitní ideologii jakou je judaismus.

  19. Mám pocit, že tady lidé dělají z jedné učitelky najednou celou islámskou kulturu. Já bych ani nepolemizoval s tím, že konvertovat na islám je blbost, spíše mi přijde jako podstatná otázka: Jak velkou blbost může člověk udělat aby mu to okolí prominulo?
    V případě té učitelky to není zase tak gigantický zločin, aby se na ní svalovala vina za všechny zločiny muslimů.
    Jinými slovy má člověk vlastně právo si „zkur*** život* protože je jeho, ta hranice kdy stojí za to do toho zasahovat začíná až tam, kde začínají práva ostatních. I tak by ale měla být reakce přiměřená, jinak se dostaneme do stejné patové situace jako programově naštvaní muslimové, kteří kvůli údajné urážce zabijí pár desítek lidí.

  20. Zveřejněný email si rozhodně nenapsala ona sama a je spíše ukázkou, jak snadno se islámská obec takového sporu chytí. V tomto případě jde ale spíše o reakci na hysterčení, než o spontánní akci českých muslimů. Svým způsobem ho tedy rozpoutali spíše lidé jako Lhoťan.
    Ano, „Chování slečny Ivy Špírkové by bylo například ve Francii považováno za vážné porušení sekulárních a republikánských hodnot“, jenže i tam musel být nejprve ve společnosti nastaven nějaký limit. Pokud budeme říkat že nesmí nosit do školy šátek, musíme říci také všem křesťankám, že nesmí nosit do školy křížek (asi jako že do bazénu se nesmí v bombarďákách). Analogicky bychom měli také zakázat náboženskou výchovu na školách a návštěvy politiků.
    Dobře, klidně budu pro, ale nejprve nastavme, co se kde smí a pak to teprve vymáhejme. Zatím u nás žádný takový šátkový zákon není.

  21. jvf

    Objevil jsem citát, který celou tuto diskusi pěkně shrnuje: „Internetové diskuse, to je jako hrát šachy s holubem. Bez ohledu na to jak dobře hraješ, holub rozhází figury, posere šachovnici a bude tam poskakovat a čepýřit se jako vítěz.“

  22. stepantusjak

    Někteří češi jsou bezchybní sportovci, zpravidla fotbalisti, dokonalí politici a ekonomové, a jak je zde vidno, tak i znalci islámu a islámské kultury. Padají tu různé hysterické názory na obou stranách, já se s dovolením nepřidám, chtěl bych tu jen napsat jedno krásné moudro: „Bojovat za mír je jako šukat za panenství.“

    • A.S. Pergill

      Budete se možná divit, ale my máme jeden z nejkvalitnějších překladů Koránu do národního jazyka. Navíc pořízený v době, kdy nehrozily nějaké ideologické deformace textu pro nebo proti islámu (je třeba si uvědomit, že překlady Koránu např. na internetu jsou určeny pro oklamání „nevěřících psů“ a řada veršů je tam záměrně defektně přeložena).

  23. hank

    Já bych si přece jen dovolil něco zobecnit.

    1. Tady se tvrdí, že islám je ideologie, doktrína apod. Prosím definice. V tomto pojetí by se totiž za doktrínu, ideologii apod. dala označit jakákoli jiná víra.

    2. S tvrzením sub 1. nesouhlasím. Existují zřejmě doktríny a ideologie postavené na různých věroukách. Jenže ty ideologie a doktríny vznikají až poté, kdy těch věrouk někdo využije/zneužije pro své mocenské zájmy a cíle. Takto využít/zneužít se dá jakékoli myšlenkové konstrukce. Ty víry jsou v tom však nevinně.

    3. Z tvrzení sub 1. by se dalo také vyvodit, že každý věřící jakéhokoli vyznání je ideolog, doktrinář apod. Ze života však víme, že tomu tak evidentně není. Zřejmě to platí i pro muslimy. Kolik jejich zdejší odpůrci osobně znají živých muslimů různých směrů, z různých národů a regionů?

    4. Já občas při jiných diskusích používám odkazů na Starý zákon, abych „dokázal“, jak agresivní a xenofobní jsou věřící křesťané a židé. (Zatím jsem si nevšiml, že by někdo z katolických prelátů zpochybnil ty krvavé orgie, které Hospodin nařizoval svým ovečkám provozovat proti Filištínům, předkům dnešních Palestinců.) Takže jestli ono to náhodou nebude tak, že všichni redaktoři svatých knih všech věrouk ty knihy upravovali v zájmy svých náčelníků, aby ospravedlnili něco mnohem staršího, než je víra – totiž násilí proti těm druhým v zájmu přežití těch našich. To má původ už z doby kamenné: Tamti nejsou lidi, takže naše desatero se na ně nevztahuje. A to odůvodnění je různé: tamti nejsou lidi, protože jsou černí/hnědí/žlutí/bílí, mluví nesrozumitelnou hatmatilkou, divně smrdí, věří na jiného/jiné/žádného/žádné boha/bohy, oblíkají si divné hadry/málo hadrů/moc hadrů/žádné hadry, žerou/nežerou prasata/krávy/psy/kočky, pěstují monogamii/mnohoženství/kolektivní manželství/volnou lásku, chlastají/nechlastají mlíko/alkohol/vodu, svoje stařečky opatrují/nechají umírat hlady/házejí ze skály, svoje nebožtíky pohřbívají/pálí/nechají sežrat dravci, píšou/nepíšou/čtou/nečtou podezřelé knihy/naše knihy/žádné knihy atd. apod. Kterýkoli demagog na tuhle vlnu dříve nebo později naskočí. Ten fylogeneticky zděděný a hluboko zažraný strach z jinakosti těch druhých v určitých situacích vždycky vyvře a je velice snadné ho využít pro ovládání davů. Totéž ovšem platí pro strach ze smrti a sexuální pud, takže každé panstvo dříve nebo později prostřednictvím svých kněží ohne a přitesá každou věrouku tímto směrem, protože to panstvo a jeho kněžstvo vědí, co na lidi platí.

    Takže suma sumárum: Není nutno mít strach z těch jiných ani z jejich věrouk jako takových, zvlášť pokud se je snaží provozovat a hledat jejich prostřednictvím pravdu poctivě. Strach je nutno mít z těch, kdo jich popsaným způsobem zneužívají. Strach je nutno mít z těch, kdo jsou hned se vším hotovi a pro které „tamti“ nejsou lidi. Lidi jako aspergill-kropáč nebo Zuzanka Drátovníková se totiž nabízejí věrchuškám všeho druhu jako užitečné nástroje, často i nadšeně a za cenu vlastního sebezničení nebo aspoň – podobně jako řada slušnějších Němců po válce – velkého divení post festum: „Jak jsme mohli být tak blbí, my, národ Goethův a Beethovenův…“.

    Ještě by to chtělo probrat geopolitiku a podporu takových odporných režimů jako je třeba v Saúdské Arábii ze strany především amerických zvláštních služeb. Ale to až jindy, jestli tahle diskuse do té doby neumře.

  24. hank

    Kojot mě varoval, že to nemá cenu s aspergilem diskutovat, když přijde řeč na islám, takže dobře mi tak. Ale jednu poznámku si přece jen ještě neodpustím.

    Někdo a) objektivnější než já (protože já jsem strana sporu), b) kdo umí analyzovat texty lépe než já by mi měl potvrdit (nebo vyvrátit), co v apsergilových tirádách čtu, totiž používání úplně stejných kategorií, pojmů a způsobů argumentace, jakých používali Němci za Hitlera na adresu Židů a jiných ne-Árijců – včetně Slovanů, včetně Čechů. Počínaje pohrdavým názorem německých selek (Češky se hodí nanejvýš do kuchyně, Polky nikam jinam než do chlíva…) a konče rádoby vědeckými a historickými argumenty a „objevy“ o méněcennosti uvedených.

    BTW, z úplně stejného pytlíku je Bakalářova argumentace o cikánech, analogicky argumentovali konfederovaní Jižané o černých otrocích apod.

    Lidi se zkrátka nepoučili, každá generace je zřejmě odsouzena opakovat chyby svých předků – nejpozději poté, kdy vymřou poslední pamětníci a očití svědkové. Chyby včetně těch fatálních, což je na tom to nejhroznější. A Kasandry ani Jeremiáše už zase nikdo neposlouchá. Už zbývá jen otázka, kdy a kde bude překročena ta hranice, za kterou je někteří oprsklejší fanatici začnou likvidovat…

    • A.S. Pergill

      Jste schopen jmenovat nějakého islámského vědce, hodného toho jména (tedy ne opisovače a překladatele staletí starých textů), který by současně působil pouze v islámských zemích? Tedy nějakého islámského Koperníka, Keplera, Galilea nebo Newtona (nebo alespoň Jesenia či Matthioloho)?
      Jste schopen jmenovat nějakého islámského Leonarda, Michelangela, Rubense, Donatella, Shakespeara, Chaucera (nebo alespoň Jiráska) apod.?
      Jste schopen jmenovat nějakého islámského Edisona nebo Teslu (nebo alespoň Křižíka)?
      Pokud ne, tak to, co jste napsal výš, jsou jen bezcenné bláboly.

        • A.S. Pergill

          Snůška nesmyslů: např. papír vynalezli Číňané, nikoli Arabové, nulu Indové. Sbírka „Tisíce a jedné noci“ je předislámská, jen s částečně islámským nátěrem. Běžně se v ní vyskytují bytosti a jevy, které jsou poplatné předislámským náboženským představám (které byly za islámu cíleně likvidovány, proto mohla přežít pouze jako lidová slovesnost).
          I s tím gotickým obloukem je to sporné – Arabové ho nikdy nepoužívali k tomu samému účelu jako křesťanští stavitelé (tj. k zaklenutí různě širokých prostor do stejné výšky), ten zářez do středu klenby byl spíš ozdoba, manýra, než aby měl funkci ve statice stavby.
          Ten „rozkvět“, o kterém článek blábolí, byl v podstatě labutí písní arabské předislámské kultury, případně dalšíách předislámských kultur (jejichž vyspělost rozhodně zpochybňovat nehodlám), které nějakou dobu pod ochranou osvícených a dostatečně mocných vládců přežívaly.
          Existuje necelá stovka mužů, kteří sami sebe nazývali „překladatelé“ a těžiště jejich práce jsou překlady předislámských zdrojů. Práci většiny z nich by dnes zvládla mírně vycvičená opice s překladačem pana googla. Nic víc prostě nenajdete.
          A, mimochodem, kdyby tato díla nebyla přenesena do Evropy, tak by zanikla v následujících obdobích, protože v islámských zemích tato díla byla kompletně zničena. Příznačné je i to, že dílo asi nejvýznamnější arabského islámského filosofa (jednoho z necelé desítky schopných produkovat originální myšlenky), Averroa, bylo rozvíjeno výlučně na křesťanských univerzitách; v islámských zemích byl pronásledován jako kacíř a jeho díla byla systematicky ničena.

          Tance, kuchyně, atd. – to je prostě názorná ukázka, jak autor není schopen najít nějaké věrohodné lži, které by jeho argumentaci podpořily.
          „Vizuální umění“ to je jen další blábol, mající zamaskovat fakt, že žádné islámské malířství, sochařství a podobná umění neexistují. Existuje jen tvorba jakýchsi fraktáloidních ornamentů, jakou dokázaly zvládnout už osmibitové počítače s poměrně primitivním programovým vybavením. Je sporné, zda to vůbec označovat jako umění.

          Do arabštiny bylo za celou éru islámu přeloženo méně literárních děl než kolik se každý rok v průměru překládá v posledních desetiletích do španělštiny. I to o něčem vypovídá.

          „Evropští náboženští násilníci“ na křížových výpravách bojovali jen a pouze za to, aby poutníci z Evropy nebyli systematicky masakrováni. A dokud muslimové po dobytí Palestiny nenastolili situaci, že poutníci z Evropy měli prakticky stoprocentní ztráty, nikdo neměl zájem na dobyvatele této země útočit. Původní obyvatelstvo, pokud to bylo jen trochu možné, bylo v křižáckých státech šetřeno. Rozhodně se postup křižáků nedá srovnat s muslimským dobýváním např. severu Afriky, kde ve většině zemí bylo původní obyvatelstvo stoprocentně vybito (v Egyptě zůstali Koptové, kteří jsou masakrováni až nyní, v Atlasu zůstaly ostrůvky původního obyvatelstva, které bylo postupně vybito v následujících staletích. Nicméně cca 80 – 90% obyvatelstva dobytých území bylo vybito hned. I na okupovaných územích Pyrenejského poloostrova bylo postupně vybito až 85 % původních obyvatel. Podobně to vypadalo i v některých oblastech Balkánu. I to by mělo vést k rezervovanému postoji vůči islámu a islamizaci.

          • Tady souhlasím spíše s Pergillem. To co dnes považujeme za zlatý věk Islámu bezprostředně navazuje na předislámské období a bylo to vystaveno postupnému rozkladu. Stejně tak (jak je nakonec přiznáno v článku), nula ani papír nejsou objevy provedené muslimy, jen byli do Arabského světa doneseny spolu s kořením a jinými věcmi z Indie a Číny.

            Islámské umění a vzdělanost? Kde? V prvních 200 nejlepších universit na světě není jediná z Islámské země. První jsou nějaké Turecké university ve třetí stovce. Turecko byl ale donedávna přísně sekulární režim. Předpokládám, že s postupující diskriminací žen a omezováním lidských práv se to i tam postupně zlomí.

            Když o tom tak přemýšlím, samotného mě překvapuje, že není jediná důležitější věc, kterou by vynalezli muslimové. Něco pozitivního, v čem by kdekoliv vynikali. Vždyť dnes je pod knutou islámu spousta národů s bohatou a slavnou historií. Pokud Zeman nazval Islám anticivilizací, defacto měl pravdu.

  25. hank

    Původně jsem chtěl vypsat nějaká jména, na to jsem ale v ten moment neměl čas a teď, když ho mám, už jich mám asi 30 a pořád to nebere konce. Takže tím nebudu zdržovat. (Jestli má o to někdo zájem, mohu posloužit…) Zase obecně: I v křesťanské evropské tradici by se dalo doložit, kdo od koho co opisoval. Zvlášť v době středověku. (Řekněme od 8. do 14 století.) To byla islámská civilizace a kultura určitě výš než křesťanská.

    Nechce se mi ani rozebírat typickou židovsko-křesťanskou namyšlenost: Když někdo nerozvíjí svou civilizaci a kulturu lineárně – výš a víc – je méněcenný. Tím se odepisuje vše, co stojí za řeč, nejen u muslimů, ale i u Indů, Číňanů, Japonců… Proč by jejich přístup měl být méněhodnotný? Je zkrátka jiný a tudíž některými považován za zaostalý, méněcenný…

    A pokud jde o vědu současnosti, její utilitarismus a pragmatismus podporovaný přísunem peněz na výhradně „užitečné“ (= snadno zpeněžitelné) výsledky už vůbec není perspektivní. O hodnocení přes počty citací a všeobecné snaze o jediné – ulovit granty – ani nemluvě.

    Ale ztrácím čas. Tohle tu už všechno bylo a stojím si za tím, že aspergilova argumentace není historicky nic nového a že je to historicky 100x osvědčená cesta do pekel.

    A klidně si měj poslední slovo, jestli na něj nebudu reagovat, tak to neznamená, že máš pravdu. Na další pokračování už nemám čas ani náladu. Možná se budeš cítit jako vítěz. Budiž ti přáno. Já už jsem bohužel dost starej, takže se zřejmě nedožiju potvrzení toho, co tady tvrdím, totiž že společenská nebezpečnost postojů jako je ten tvůj je mnohem vyšší než tolerance různých kultur a jejich nositelů. Ale historie mluví jasně.

  26. Pingback: Proč ateismus nebude nikdy úspěšný a rozšířený | Občanské sdružení ateistů České republiky