Náckování o islámu na webu Občanského sdružení ateistů ČR

I stalo se, že na mě přišla potřeba inteligentně si s nějakými sekularisty pohovořit o filosofických základech sekularismu a rozhodl jsem se napsat úvodní příspěvek k takové diskusi a zveřejnit jej na webu Občanského sdružení ateistů České republiky. Ano, byl to strašlivě naivní nápad a cokoli od toho očekávat bylo z mé strany projevem záchvatu neobyčejné hlouposti.

Jalová diskuse pod článkem nakonec dospěla, zřejmě zákonitě, k prezentaci primitivních islamofobních žvástů. Nyní se podělím o koláž z diskusí na Facebooku a webu OSA ČR (jde jen o výňatky, celá diskuse je ZDE). V závěru pak přinesu jisté zhodnocení.

Facebook (pod odkazem na článek):

Pravil Goldmann Kojotovi: OSAČR se aktivně zapojuje mezi nácky z IVČRN/CzDL. Nechápu, že je podporuješ.

Kojot Pravil Goldmannovi: Já k nim dávám vždycky ten druh článků, který nutí přemýšlet, tím myslím nic nepokazím. (…) myslím, že „náckové“ je v tomto případě beztak příliš drsná paušalizace, ale chápu, že je to tvůj způsob vyjadřování.

Pravil Goldmann Kojotovi: OSAČR = náckové. To je jako posílat články k zamyšlení na whitemedia a čekat, že se možná někdo ustrne. (…) Není to žádná drsná paušalizace. Spolupracujou s IVČRN, což jsou náckové. Svůj k svému.

Kojot Pravil Goldmannovi: Já už to dál komentovat nebudu, na blbosti nemám čas a energii. Takže jo, Karle, OK, beze všeho.

Diskuse na webu OSA ČR:

Toli Kojotovi: Islám sem bezesporu nepatří,je to cizí,nepřátelský element.Bohužel spousta lidí si myslí TO SE NÁS NETÝKÁ,nás možná ne,ale našich dětí a vnoučat bezesporu ano.A někteří jsou tak hloupí jako např.katolický poutnick na granosalis že dokonce tvrdí že se nebude bránit islámu,protože muslim je pro ně přijatelnější než ateista..
Mimochodem a jak by jsi bránil ty islamizaci země,kde jsi se narodil a považuješ jí za svůj domov?

Kojot Tolimu: Zůstaňme nejprve na obecné filosofické rovině: Co se stane s našimi hodnotami, jež zahrnují i svobodu náboženského vyznání (případně nevyznání), pokud se rozhodneme ji porušit tím, že se rozhodneme „zabanovat“ nějakou konkrétní víru?
Skoro si říkám, že kdyby se náckoidním stoupencům IVČRN vyplnily jejich vlhké sny, vzápětí by se ta bizarní koalice konzervativních katolíků a ateistů rozpadla a myslím, že další na řadě, co se týče banování, by byli ateisti. Naštěstí jsem přesvědčen, že k něčemu takovému nikdy nedojde.
Pokud jde o to, jak já bych bránil islamizaci země: Ale vždyť to už několik let dělám z pozice marxistické filosofie – je třeba usilovat o takový stav společnosti, který nebude generovat podmínky pro náboženství jako sociální fenomén. Upřímně řečeno si nemyslím, že zde vytvoříme podmínky podporující rozšíření islámu (vytváříme si tu podmínky pro „opia“ jiného druhu), ale pokud zde jednou vzniknou podmínky pro islám coby lék na společenskou úzkost a frustraci, tož to ho tu pak budeme mít a nic s tím nenaděláme. Neboli: Je třeba řešit problém základny, nadstavba na to s určitým zpožděním zareaguje.

Toli Kojotovi: Zákony každé společnosti vždy určuje většina a je také na její míře uvážení nakolik vstřícná je k menšinám. V Evropě je to v podstatě závod s časem.Muslimové mají daleko vyšší porodnost a nepraktikují potraty.Demografové odhadují že kolem roku 2050 se stane Francie islámskou baštou v Evropě,prostě jich bude více než rodilých Francouzů.Pak si začnou prosazovat svoje zákony.Podobný osud (dle demografů) čeká v různých časových odstupech i další hlavní země EU.Zkus si představit co vše by se změnilo v tvém životě kdyby jsi se jednoho dne probudil a zjístil že česká vláda je složená z muslimů?

Kojot Tolimu:  to stokrát omílané „demografické“ video je prokázaný hoax. (…) Upřímně řečeno – zase tolik by se toho zrovna v tom mém životě nezměnilo. Pokud by to byla islamistická vláda (což není totéž jako vláda muslimů, ale to máš asi na mysli), tak bych se místo psaní kontroverzních článků více věnoval umění a abstraktnějším formám filosofie. Nic jiného by se v mém životě asi nezměnilo. Pokud by navíc ta vláda byla přáním většiny obyvatel země, asi bych to prostě respektoval. V takové situaci by bylo asi celkem zbytečné pokoušet se o nějaký odboj, nicméně pokud by ta vláda křiklavě porušovala i své vlastní principy, možná bych změnil názor. Tož tak.

Toli Kojotovi: (…) znalec muslimského myšlení ví že běžný muslim vnímá přátelskost,vstřícnost nemuslima jako slabost,strach.

Kojot Tolimu: Ach, to jsem netušil, že hovořím se znalcem muslimského myšlení!

Toli Kojotovi: Nevím jestli jsi si všimnul když jsem tady kdysi prozradil že jsem psycholog a stýkám se s lidmi protože mne baví psychologie.Neumím říci jestli mne více baví sledovat takové ty jemné nuance v myšlení lidí v tom „mainstreamu“ běžné populace anebo extrémní výkyvy u jedinců nepatřících do „mainstreamu“.A stýkám se pochopitelně i s muslimy.

Foxy Kojotovi: Třeba by se skutečně až tak moc nezměnilo… Rozhodně by však veškeré diskuse jako je tato došly ke svému konci.

Kojot Foxymu a Tolimu: Nenapsal jsem, že by se toho moc nezměnilo, odpovídal jsem na otázku pokud jde o to, co by se změnilo v MÉM konkrétním životě, což je dost podstatný rozdíl. Pokud bych se „probudil do islamistické ČR“, jak zněl ten dotaz, pak opravdu mohu zodpovědně říci, že v mém životě by se toho tolik nezměnilo – přihlásil bych se k nějaké křesťanské (patrně Českobratrské evangelické) církvi, přestal bych psát o společenských tématech a věnoval bych se, jak jsem již uvedl, umění a abstraktním formám filosofie. Dál bych vedl svůj samotářský život naplněný tvorbou a myšlením. Chyběly by mi diskuse, jako je třeba tato? Možná trochu jo, ale jen jako forma zábavy – například tento článek byl napsán jako výzva k vážné diskusi o základech sekularismu a skončil u toho, čemu osobně říkám „náckování o islámu“. Nejsem si jist, zda by skončením ausgerechnet diskusí tohoto typu došlo k nějaké reálné společenské újmě…

Toli Kojotovi: Máš pocit že by ještě oficiálně existovala nějaká křesťanská evangelická církev?Ani v zemích „umírněného“ islámu není křesťanství povoleno. (…) což neznaméná že tam křesťanství neexistuje-v podzemí a neustálou hrozbou

Kojot Tolimu: Pravil znalec! 😀 (teď už tě opravdu nebudu moci brát vážně!) Křesťanské církve jsou, na základě Koránu, samozřejmě povoleny, stejně jako vyznávání judaismu a v Íránu zoroastrismu. Problém se týká náboženství, které vznikly po islámu (protože Muhammad je chápán jako pečeť proroků, tj. jako poslední a definitivní prorok), nicméně islám je schopen koexistovat i se sikhismem a v některých zemích i s některými formami hinduismu. Problémem v islámském světě je ovšem šíření jiné než islámské víry, tedy obracení muslimů na jinou víru. To vede k perzekuci různých misijních evangelikálních církví z USA, nicméně tradičně na daném území fungující církve rozhodně nejsou v islámských zemích zakázány. Saúdská Arábie je jediná výjimka. Předpokládám, že u nás by to bylo stejné. Jako nemuslim bych měl možná omezená některá občanská práva, ale klidně žít bych v takové společnosti mohl. (…) Ale tuto debatu končím, nejsi znalec ani omylem, pokud dokážeš vypustit takovou hovadinu, jako je věta „Ani v zemích „umírněného“ islámu není křesťanství povoleno.“ Od této chvíle se opravdu my dva nemáme o čem bavit, bylo by to pro mě stejně frustrující, jako diskutovat třeba s kreacionistou. Přeji hezký a ničím nerušený dogmatický zbytek večera.

Toli Kojotovi: To jsem měl právě na mysli jen jsem se vyjádřil špatně,zkratkovitě. Františkáni jsou asi jediná řehole která má povolený pobyt v prostoru islámu (z piety k sv.Františkovi který navštívil tehdejšího sultána) s jednou podmínkou.Pod trestem smrti nesmí křtít ani evangelizovat.Otázkou zůstavá co tam tedy dělají?Pravděpodobně charitu,která je u muslimů neznámá.

(Kojot v duchu: WTF???)

Kojot Tolimu: No comment.

Facebook (pod odkazem na článek):

Kojot Pravil Goldmannovi:  Máš pravdu. Nemá smysl se s nimi bavit. Sice jistě nejsou všichni náckové, ale diskuse obvykle končí „náckováním o islámu“ a nikdo nemá tendenci to nějak kriticky komentovat. Je to parta na hovno a už jim tam psát nebudu.

Závěr:

Ano, je to tak, už na web OSA ČR psát nebudu. Ne snad, že by tam nebyli slušní autoři a diskutéři, jako jsou například Foxy, Petr Tomek či Slávek Černý – nicméně i oni posvěcují svým mlčením paranoidní nenávistné výplody všeho druhu, nejspíš proto, že nechtějí „trhat partu“. Mimochodem – toto ateisté běžně vytýkají věřícím, totiž jejich toleranci k extremistům stejného vyznání, ale přinejmenším ti na OSA ČR dělají to samé.

Nemám sebemenší potřebu osamoceně diskutovat s pitomci, kteří tvrdí, že křesťanství není v islámských zemích povoleno a že islám nezná charitu, a označují se přitom za znalce islámského myšlení. Vlastně už vůbec nemám potřebu diskutovat s pitomci vůbec, je to zbytečná ztráta času a nervů. Pokud mi k mým článkům budete chtít něco říci a nevadí vám, že se přitom nebudete producírovat, napište mi prosím mail. Bude-li smysluplný, rád vám na něj odpovím.