Co víc si může vláda přát, než nenávist lidu nasměrovanou na někoho jiného?

Pokud jste mými pravidelnými čtenáři, tak jistě víte, že, co se víry v nejrůznější konspirace týče, jsem velmi zdrženlivý. Přesto mám pocit, jako by současná eskalace protiromských nálad byla někým z našich vládních luhů a hájů vyvolána záměrně. A i kdyby nebyla, dozajista přišla vládě vhod!

No řekněte, co si mohou naši mocní v situaci, kdy krok za krokem úspěšně destruují Českou republiku a vystavují nemalé množství jejích občanů existenčnímu ohrožení, přát více, než je odvedení lidské zloby na obětního beránka? Vždyť to známe už ze středověku – když se nedaří, je čas na pogrom!

Jsem nešťastný, opravdu hluboce a bolestně nešťastný, když čtu reakce lidí, včetně svých známých, kteří se přidávají k tomuto na principu kolektivní viny založenému honu na Romy. Já samozřejmě nepopírám, že se vyskytly ty či ony závažné incidenty, které zafungovaly jako rozbuška, ale strašně mě bolí ta kolektivní vina, ta ochota lynčovat a případně i zabít (ano, hlasy o zplynování nejsou výjimkou) kohokoli, kdo má odpovídající barvu pleti a přízvuk. A to mne, zvláště vzhledem k tomu, že se tak děje i u lidí, do kterých bych to neřekl, nutně vede k přehodnocení humanistických iluzí o mravním pokroku lidstva. A také idejí demokratických – opravdu mají mít volební právo a tudíž právo na ovlivňování věcí veřejných lidé, kteří prohlásí, cituji, “Kurvy jedny zasrané černé…zplynovat všechny cigány…“, případně lidé, kteří takovému prohlášení přitakají? Copak ti lidé nechápou, že v korupčních kauzách parazitů v bílých límečcích bylo (nám všem!) ukradeno řádově víc než kolik ukradli všichni romští zloději dohromady? Ano, lze říci, že nepohodlné etnikum je víc na očích, ale stejně – vždyť současná vláda je ve své zlodějině tak bezostyšná…! Ale zlynčovat Roma je prostě snazší, než zlynčovat Kalouska…

To náckovství, jež smrdí ve vzduchu, ta touha po krvi, ta evokace démonů fašismu, ta samozřejmost, s jakou se mluví o vraždění lidských bytostí, je tak děsivá, že téměř ztrácím víru v jakoukoli budoucnost. Pokud se nevzedme silné levicové hnutí, které ukáže na skutečné viníky současného marasmu, jsme, vážení přátelé, nejspíš v prdeli. A můžeme si pak společně zajochat, jak jsme to těm “černým hubám“ nandali – a rýt přitom držkou ve spálené zemi…

Myslím, že vláda si teď musí kolektivně mnout ruce a chrochtat blahem: Zatímco vrhají republiku do smrtící spirály (včetně toho, že zdaňují spotřebu nás všech a ruší současně daně z dividend, aby ulehčili bohatým jejich těžký životní úděl atd.), lidé jsou zhypnotizováni řešením romské otázky. Pokud nejsou naši vládní paraziti úplně beze smyslů, vytěží aktuální situaci a předvedou něco na způsob rázného řešení, jež ve skutečnosti nic nevyřeší, ale uspokojí nenávistí přesycený dav.

A pak? No, hádejte… Nihil novi sub Sole…

Advertisements

komentářů 16

Filed under Politika

16 responses to “Co víc si může vláda přát, než nenávist lidu nasměrovanou na někoho jiného?

  1. m6k

    Ó kapko čisté vody v kaluži……dobře trefený hřebíček. Jen by bylo potřeba více kladiv!

  2. petr

    bojano,rozděl proti sobě a panuj!to pltí a používá se už tisíciletíbílí proti barevnýmlékaři proti železničářůmmladí proti starýmkřestané proti pohanůmatdvšechno se hodía co my všichni proti parazitům?vypadá to lépe,ale v podstatě je to stejnéovládlo nás dravčí myšleníjak z toho ven?sami si asi neporadímejá věřím,že nám pomůže naše vyšší úroveň@…………

  3. Petře, co si pod tou "vyšší úrovní" mám představit? Jak to vypadá a jak to zrealizovat? A jak to pomůže sociálně vyloučeným? Předem díky za konkrétní a věcné odpovědi 😉

  4. petr

    vyšší úroveňahoj Jardov esotericekém názvosloví panuje takový binec,že domluvit se je vskutku zázrakproto jsem použil vágní pojem "vyšší úroveň" s tím,že si každý vloží do toho pojmu tu svou pravou představuabych konkrétně a věcně popsal to,co si pod "svou vyšší úrovní" představuji já,potřeboval bych definovat Sebe,a tady mohu jen říct,že po letech atmavičary jsem na samém začátku objevování toho Sebe a jeho vyšších úrovníjediné,co jsem zatím získal je skálopevné přesvědčení o jejich existenci a možná trochu komunikace s nimina tyto stránky jsem zavítal,protože mě zajímá tvá práce s loa,možná pro tebe jsou tím pomocníkem loa?Od vyšší úrovně není nikdo odříznut,jakkoli je sociálně vyloučený,jakkoli je "zlý"krásné časy velkých změnpetr@……………

  5. Petře, to je tak strašně vágní a nepoužitelné, že ani nemá smysl o tom v intencích sociální změny uvažovat. Snad je možné, aby se ve společnosti prosadilo nějaké duchovní vědomí tohoto typu, ale k tomu by bylo potřeba proroka, jaký ještě po této planetě nechodil. Dokud se takový prorok neobjeví, zůstanu pragmaticky u antagonismů ;-)Jinak: Jedna věc je osobní rovina, tam jistě lze realizovat leccos, jiná věc je rovina společenská. To, že ti něco funguje na osobní rovině, ještě neznamená, že je to možné zrealizovat jako řešení krizového stavu společnosti. Pakliže jsi jiného názoru, nemluv o tom a pusť se do toho!

  6. oxymoron

    Ja Ti davam za pravdu, lec faktem je, ze kde se toto etnikum vyskytne ve vetsim poctu rapidne stoupa kriminalita a take odvaha pachat nasilne ciny. Osamocena rodina se vetsinou chova slusne a neni problem sni vyjit. Take za rakouska a pozdeji v CR byli pod zvysenym dohledem nikoli pro barvu pleti ale pro sve problematicke chovani. Proc nejcou podobne projevy nevole namireny i proti vetnamcum nebo jinym mensinam? Myslim si ze hlavne proto ze podil kriminalnich deliktu u nich bude podobny jako v nasi spolecnosti. Dalsi veci je take to, ze romove jiz nemaji respekt z postihu. Je prece prirozenou vlastnosti lidskeho i zvireciho spolecenstvi , ze problematicti jedinci jsou celou spolecnosti/smeckou vykazani a ponechani na pospas. Je to samocistici system, ktery ma zaroven vychovny charakter. Jak se rika "strach a respekt motivuje lidi ke slusnosti". Polozme si otazku co zpusobilo v poslednich 300letech uspech evropskych narodu? Moznost se individualne vypracovat. To u romskeho etnika neni moc castym jevem. Prijde mi ze nemaji z valne casti potrebu "na sobe pracovat" jdou vzdy nejsnazsi cestou k aktualnimu prospechu a budoucnost neni pro ne prioritou. Typicky evropan pokud muze cast vyplaty ulozi aby mel fondy pro svuj rust, rom vyplatu/davku proji/propije a pak 14 vybira popelnice. Je to jejich naturel. Neni tu co napravovat byli takovi vzdy a pokus sami nebudou mit zajem na sobe pracovat tak ty treci plochy nezmizi.

  7. @Oxymoron: Tohle je tak ubíjející… Ne, vážně, přivádí mne to k závěru, že lidé asi nejsou schopni si vládnout sami (tedy že významné procento populace toho není schopno). A víš proč? Protože vlastnosti připisované nepohodlnému etniku jsou projekcí kolektivního stínu. To, co zde píšeš o Romech, ve skutečnosti sděluješ o sobě a o dalších, kteří myslí jako ty. Což samozřejmě neznamená, že by tyto vlastnosti nepřehlédnutelná část Romů nemá (byť ani zdaleka ne všichni jsou takoví), ale to, že vidíš jen tyto vlastnosti a útočíš na ně, to je jasný případ zvnějšněného vnitřního konfliktu. Problém není, jací jsou Romové, problém je v tom, že tolik etnických Čechů má nezodpovědnou, egoistickou a zlodějskou náturu… tebe nevyjímaje, sorry. Říkáš to o sobě sám, já to jen překládám do všeobecně srozumitelné řeči. Kriticky myslící člověk nikdy nepaušalizuje tímto projektivním způsobem. Neužívá stereotypie. Je konkrétní a pokud zjednodušuje, tak řekne, že zjednodušuje. Od dob Ježíše, který si ohledně souzení druhých tak slavně a marně posteskl, se moc nezměnilo.Jo, ještě jedna směšně smutná okolnost – žvanění o "našem individualismu" a současně použitá kolektivní vina. Je mi z toho na blití. Fakt čím dál víc.Diskutujeme-li společenský problém, diskutujme jej s pokorou nad společenskou složitostí. Genetický redukcionismus pokládám za zrůdnost…

  8. oxymoron

    Jsem prakticky zijici clovek, jako asi bezna vetsina a ta nema cas premyslet o reseni problemu ostatnich v intencich hloubkove analyzy. Ty jinymi slovy rikas ze se musi zmenit majorita aby zmizel promlem ninority. To lze v laboratornich podminkach, nikoli v nasi premnozene populaci, ktera ma az hystericky strach o sve jistoty a zaroven je flustrovana bezmoci vuci autoritam. Sam vis jak je tezke zvladnout emoce a zmenit vlastni osobnost. Nase chovani je dano dlouhodobym vyvojem a je odrazem uspesneho preziti. Vzdyt i v kolebce romu Indii byli pro sve chovani povazovani za "kastu nosicu vody". Nemuzes prece rict ze chyba je pausalne v tech , kteri se uvolili prijmout je mezi sebe. No radeji to ukonceme :))

  9. Článek na stejné téma:Jiří Pehe: Až začnou Romové využívat Twitter…http://blog.aktualne.centrum.cz…4

  10. idol

    Rasisticko – sociální napětí na Šluknovsku vzniká samoČlánek mi připadá poněkud konjunktulární, míním tím využívající mediálně vděčné téma k vlastním účelům. Ekonomicky destruktivní "reformy" z dílny chemika Kalouska a fašistické tendence nepokrytě hlásané z Hradu přinášejí své "shnilé ovoce". Není k tomu nutné, aby vláda cíleně vytvářela lokální rasisticko – sociální napětí na Šluknovsku. To vzniká samo díky "životodárným" obecným podmínkám.

  11. Oleg Selezněv

    Každému co jeho jestTo jsem zvědav co zde vypotí hyperion, on se jistě s tvým tématem vytasí na soudružku učitelku a ona mu to už vysvětlí po modrobolševicku. Fakt se na jeho výlev moc těším. Když se nad touto mládeží kriticky zamyslíš, myslím že budeš souhlasit že si zaslouží nejen to co je zde dnes, ale jěště něco daleko horšího – když tak obdivují zrůdy jako Mašíny, Pinocheta, Bushe, Thatcherovou, Churchilla, Riceovou, Vondru, Štětinu, Bendu či Hitlera.. Jak praví klasik – přejme jim tedy to po čem touží, a bude nám rovněž přáno, ne?

  12. oxymoron

    neni to spise o tomto? http://blog.aktualne.centrum.cz…6

  13. Demonstranti ve Varnsdorfu brojili proti přívalu Romů – ve skutečnosti žádný nenastalJan Ruszó, majitel ubytovny přezdívané Sport, se v rozhovoru pro Českou televizi vyjadřoval o svých nájemnících velmi pochvalně a každého nájemníka zná osobně léta. "Romové, kteří v ubytovně bydlí, ve Varnsdorfu žijí celý život, jsou minimálně druhou generací. Nikdo z nich není trestně stíhán, nejsou mezi nimi žádní delikventi a můžete si to ověřit u místní policie," popisuje situaci v ubytovně Jan Ruszó a dodává: "Je finanční krize, hodně lidí je bez práce – proč si to tedy nevylít na Romech? Já ale nevím o žádném konfliktu mezi těmito Romy a majoritou."(…)Slova majitele ubytovny potvrzuje i mluvčí městského úřadu Romana Macová. „Romové, kteří jsou tu ubytovaní, jsou v podstatě místní. Na městských ubytovnách máme Romy jenom s trvalým pobytem ve Varnsdorfu,“ uvedla mluvčí Macová. Bez předešlé domluvy s městem se nikdo přespolní tedy do ubytoven přihlásit nemůže."http://www.romea.cz…il=2007_10763Ale koho zajímá pravda, když všichni přece "vědí" jak to je. Ne, vůbec jsme se nezměnili, jen jsme "smradlavé Židy" vyměnili za "smradlavé Cikány".

  14. František Kostlán: Komu se hodí nepokoje na severu Čech? A proč?Další článek na toto téma – a je to brilantní analýza, jež rozhodně stojí za přečtení!http://www.romea.cz…il=2007_10772

  15. Ignác

    Velice mě zaujalo Kojotovo důsledné odlišování společenského a osobního řešení dejme tomu mravních potíží. Podle mě jde o míru abstrakce, s kterou je možné k lidem přistupovat. No a v případě Romů se třískají dvě úrovně, podle mě vzájemně neslučitelné. První úrovní je náš majoritně-demokratický nárok vyžadovat od odlišného etnika dodržování zákonů, které jsme ustanovili jako zdánlivě univerzální morální minima, jakési všelidské zásady. Pravdou ovšem je, že k dodržování těchto údajně všelidských demokratických zákonů potřebujeme stát, který lze definovat jako výraz naší národní (české) hrdosti. Na světě neexistuje nic jako demokracie an sich. Vždy se jedná o určitý soubor ideálů, které přijalo národní společenství. Jinými slovy každý racionálně a osvícenecky demokratický stát potřebuje emocionálně romantický nacionalismus jako mytický podklad svého patriotismu. Takže po Romech moderně chceme, aby přijali racionální demokracii a zároveň (druhá úroveň abstrakce pohledu na problematiku) po nich postmoderně vyžadujeme, aby byli celí šťastní, že si smějí pěstovat vlastní svébytnou etnickou identitu. Jenže každá dostatečně rozvinutá etnická hrdost vede nejméně od pozdního 19. století ke snaze o ustanovení vlastního státu. Nacionalismus je totiž v "západním" světě jedinou obecně přijatelnou záminkou pro existenci svrchovaného státu. Imperiální princip zanikl s Romanovci, Osmany a Habsburky po prohrané Velké Válce… Takže se musíme podívat pravdě do očí a buď 1) poskytnout Romům jako svébytnému etniku vlastní stát nebo alespoň "indiánské" rezervace, nebo2) Romy asimilovat a udělat z nich Čechy během dvou až tří generací trvající ideologické indoktrinace (něco jako národní obrození, jenom tak říkajíc seshora) Ostatně nezdá se mi příliš politicky prozřetelné vyžadovat po nějakém etniku, aby se prezentovalo na veřejném fóru pod jménem, které znamená prostě "lidé". Co jsme potom my slovanští Čechové? Nelidé? Podlidé? Nebo přece jenom nadlidé??Dalším závažným problémem s Romy je, že oni mají svou "lidovou" kulturu stejně tak živou a autentickou jako my slovanští Češi na vesnici. Svět feudalismu, poctivého dobývání bohatství ze země zanikl industrializací. A stejně tak zanikl i svět kočovných Cikánů. Jenže my jsme si dokázali moderní civilizaci emocionálně přisvojit, neboť máme mýtus o národním obrození, který byl nesen v době své největší slávy (konec 19. století a první republika) zejména česko-jazyčnými měšťany. Proměna světa tradičního a zemědělského ve svět moderní a industriální je českým snem a mýtem. I komunistický režim si zakládal na rozjásané vizi neustálého (industriálního) Pokroku. Romové nahnaní za komunistů do paneláků nikdy nepřilnuly k tomu, co se jim dělo a bylo vnucováno silou seshora od rudých, ale pořád ještě „gádžů“. Musíme tedy dohnat vývojový skluz a oktrojovat jim své mýty a hodnoty až teď, nejméně se stoletým zpožděním. Otázka je, kde dnes vzít upřímně nadšené věrozvěsty českého národovectví… Nekultivované vlastenectví není jen pochybnou výsadou chátry, ale především hanbou elit. Když nedokážeme opěvovat svůj národ v dobách blahobytu, tak nám v dobách nouze nezbývá nic jiného než uboze kopat do vhodného promítacího plátna vlastního kolektivního Stínu, obrazu Nepřítele.

  16. @Ignác: Zajímavá úvaha, ale pár věcí mi nesedí. Sovětský svaz byl dle použité charakteristiky bezpochyby imperiální a vydržel dost dlouho. V EU je tendence k multinacionálnímu superstátu, což se nám může a nemusí líbít, zatím to, ať už bohužel nebo bohudík, dost skřípe. Otázkou je, jak moc ještě potřebujeme ten nacionální mýtus. Pro vznik národních států byl bezpochyby nezbytný, ale jak je to teď, těžko říci.Při myšlence typu "Udělat z Romů Čechy." se to ve mně fakt bouří. Mám pocit, že zase taková výhra by to nebyla… ;-)Já mám osobně s pojmem národa dost velký problém – je to mýtus, kterému nevěřím. Proto jsem také ve sčítání nevyplnil kolonku "národnost". Osobně si myslím, že – podobně jako náboženství v tradiční podobě – je to koncept, který lidi rozděluje. Současně je to ale mýtus, který má v jisté fázi dějin emancipační charakter. S tím souvisí třeba i to, že si Romové chtějí říkat Romové. Jasně, je tam to klasické dělení na "pravý lid" a "pronárody", který se vyskytuje i u jiných kočovníků – Židů – a já s tím celkem nemám problém, nijak mě neuráží, že jsem pro Romy gádžo a pro Židy gój. Je mi to fuk. Ono to celé souvisí s komunitní koncepcí života kočkovného národa. V tom je mimochodem velká síla! Kdyby došlo ke kolapsu civilizace, oni "nepřizpůsobiví" by se přizpůsobili mnohem lépe než majorita, o tom nepochybuji. Jak jsem už napsal jinde, nejsem geniální sociální inženýr a nemám žádnou ucelenou koncepci řešení společenských problémů, ale obecně vzato věřím, že nějaký transkulturní kompromis (shoda na podstatných hodnotách při zachování kulturních odlišností) možný je. Za klíčové považuji vzdělání, přičemž je třeba, aby vzdělaní Romové zůstávali ve své komunitě. Pokud ji opouštějí, je logické, že rodiče budou instinktivně vzdělání svých dětí bránit… Zatím vše. 😉