Koho má Pán Bůh nejraději

Myslím, že je pravda, že Bůh má nejraději ateisty a pak agnostiky, protože po Něm nic nechtějí a ateisté navíc mají vlastní názor. Na třetím místě jsou u Něj asi heretici, protože nejsou nudní a jsou kreativní, pak umírnění věřící, protože jsou sice nudní, ale aspoň Mu nedělají ostudu, a až nakonec fanatičtí věřící, protože Mu ostudu dělají.

Pokud ovšem nemá ve skutečnosti rád všechny úplně stejně… Mrkající

Advertisements

komentářů 23

Filed under Humor a recese

23 responses to “Koho má Pán Bůh nejraději

  1. petr

    pámbu má nejradši mě,protože já jsem pámbu…

  2. fuleva

    … a ešte maminkylebo… deti moje, matka je pre dieťa stelesnením boha tu na zemi. A čo chce matka pre svoje dieťa, čo matka urobí so svojím dieťaťom, či mu dá šancu na život alebo aj nie, je správne. Lebo tak rozhodne matka a už dopredu jej konania je toto požehnané aj bohom, lebo ona je jeho stelesnením. A Boh tak sám rozhodol… Že nesúhlasíte s daným názorom? Ani ja! Ale opýtajte sa mnohých mamičiek z "mamičkova" a posúďte naše (slovenské zákony), čo sa týka usmrtenia novorodencov pod "záštitou" popôrodnej depresie.

  3. @fuleva: Neznám slovenské zákony. Co se týče poporodních psychóz, tak ty pochopitelně nejsou žádnou "záštitou", ale skutečnou tragickou událostí, která se občas vyskytne.

  4. Michalko

    Súhlasím s autorom!Výstižné a vtipné.

  5. matus

    Hm, asi mas pravdu, ako inak vysvetlit tu prietrz mracien pocas papezov omse v spanielsku. 2 miliony veriacich a papez pod otvorenym nebom rovno na rane, to si nemohol nechat ujst.

  6. Jiří Stodola

    "Bůh není", je vlastní názor, zatímco "Bůh je", je názor cizí?Ve skutečnosti jsou názory ateistů tak podobné, že svědčí pravděpodobně o společném původu v několika málo příručkách. Anebo že by každý ateista dospěl ke stejnému zvláštní individuální cestou. To je ta pravá záhada evoluce ateismu.

    • aaa

      Ateista nie je ten, kto verí, že Boh neexistuje, ale ten, kto neverí, že Boh existuje.

      • Medea

        Trochu modálnej logiky: „Verím, že nie T“ je ekvivalentné „Neverím, že T“.

        Napr.: „Verím, že Zem nie je kocka“ je ekvivalentné tvrdeniu: „Neverím, že Zem je kocka“.

        Teda ateista je človek, ktorý neverí, že boh existuje alebo ekvivalentne: ateista je človek, ktorý verí, že boh neexistuje.

        Niektorí ateisti majú zrejme zo slova „viera“ obsesie, ale viera predsa neznamená len náboženskú vieru. Viera ako taká je jednoducho presvedčenie. Verím (som presvedčená), že e je iracionálne číslo, verím, že Zem je (s veľkou presnosťou) guľa, verím, že v chladničke mám ešte mlieko.

        • Medea

          Upozornenie: nemýliť si tvrdenie „Neverím, že T“ s tvrdením „Nie som presvedčená, že T“. „Neverím, že T“ je tu len iná ekvivalentná formulácia tvrdenia „Verím, že nie T“, teda jedná sa tu o definíciu modality „neveriť“ pomocou modality „veriť.“

  7. Jiří Stodola

    Vy si myslíte, Kojote, že čím jste složitější a protikladnější, tím máte k Bohu blíže. Ale tak to není: Bůh je naprosto jednoduchý a řekl nám, že máme být jako děti.

  8. Jiří Stodola

    @Michalko. Výstižné? Vy si myslíte, že Bůh deklaruje nejprve "V jednoho Boha věřit budeš" jako největší přikázání a pak bude milovat ty, co je nedodržují? To by byl Bůh dosti složitý a rozporuplný – asi jako tuhle Kojot. Jenže Bůh je jednoduchý a řekl: "Chceš-li vejít do života: zachovávej přikázání"Serva mandata!

  9. No, ještě jsem v životě nepotkal dítě, které by nebylo složité a protikladné. Co když se tím "být jako děti" myslí "být schopni vývoje"? Hm? 😉

  10. vera

    HMhm.Ale od toho je Bůh veliký, větší než člověk, protože miluje bez příčiny, ne? Je-li stejný, nebo snad i menší, pak mi není autoritou takovou, abych kvůli němu něco zachovávala. To za prvé. A za druhé – názor na Boha nemusím studovat v příručkách. Když se soustředím přímo na život, můžu rozeznat jeho zákonitosti i bez Boha. A pak je mi jedno, jestli někdo kolem používá jeho jméno 🙂

  11. Jiří Stodola

    Ale ano, i děti jsou složitlé.Ale do určitého věku je jejich vztah k autoritě rodičů nekomplikvaný. Rodiče vše ví, co řeknou je pravda, i když to tak není. A tak máme přijímat Boží slovo: s důvěrou, bez ZBYTEČNÝCH špekulací, které vedou k herezím i k ateismu.

  12. No jo, jasně, taky si pamatuju na ten šok, když jsem zjistil, že dárky nenosí Ježíšek. Ale vlastně na tom, co píšete, je něco hodně zajímavého, myslím tu alegorii ve vztahu k rodiči: Pokud by si dítě neprošlo několika údobími vzdoru, přičemž to první začíná ve chvíli, kdy dítě pochopí význam slova "ne", vyrostl by z něj dosti defektní jedinec. Být jako dítě znamená být v dynamickém vztahu s rodičem, věřit i nevěřit, přijímat i odmítat, hádat se a bušit pěstičkami… Hmmmm? Není to ostatně už taková pěkná starozákonní tradice? Mám na mysli různé smlouvání s Bohem a tak? A pokud vím, tak to židé dělají dodnes. A nejen židé. Jiří, máte děti? Chystáte se je mít? Dopřejte jim pak právo být jako děti ve všem, nejen v rozměru bezvýhradné víry a poslušnosti.

  13. Jiří Stodola

    Kojote, já Vás musím s někým seznámit. Dovolte, abych Vám představil filosofku, spisovatelku a dceru Magora Jirouse, Františku: http://www.katolicka-dekadence.cz…Myslím, že byste si spolu po filosofické stránce mohli báječně rozumět.

  14. Jiří Stodola

    Mám děti. Odpovědět se dá pomocí názvu populární knížky o výchově: "Děti potřebují hranice". Musí vědět, co mohou a co už ne. Ale v hranicích zůstává mnoho prostoru pro svobodnou realizaci. A i snaha o překročení hranic je normální. Ale musí být následována třebas elektrošokem jako z ohradníku pro krávy – aby bylo jasno, tudy se neleze.Shrnuje to sv. Augustin: "V podstatném jednota, v ostatním svoboda, ve všem pak láska."

  15. Ohledně katolické dekadence a Fr. Jirousové: Díky! Ano, zatím jsem si přečetl program a byl mi velmi sympatický! A pak že ty moje legrácky nejsou k ničemu dobré – Pán Bůh mě skrze ně a vás přivedl k něčemu opravdu zajímavému…Ad děti a hranice: Děti nejsou krávy. Můžete je napodmiňovat, aby nepřekračovaly hranice, ale tím je mrzačíte. Lepší je riskovat, že se překročením hranic zmrzačí samy, ale pak najdou cestu samy k sobě. Myslím, že je to univerzální metafora a prázdné místo po levici boží stále čeká na návrat marnotratného syna. Dočká se.

  16. Barča

    Hm, mám pocit, že Pán Bůh, podobně jako my lidé, má nejraději ty potřebné, hodné a milé lidi – proto si je tak často bere k sobě…

  17. Ve skutečnosti má pochopitelně rád všechny stejně. Aspoň dofám, neboť jinak jsem asi v háji. 😉

  18. Evka

    No vždy ve světě zjišťuju, že my Češi máme výjimečný smysl pro humor a někdy se bojím zažertovat, koukají na mě pak divně – no může za to někdy popletené slovíčko či výslovnost:) A teď to snad bude omezované oficiálně? My bychom měli mít na humor naopak ochrannou známku 🙂 Ale proč píši, i tady humor a recese jsou z dávné doby, zkrátka všude to pozoruji, že už i u nás začíná být humor vzácný, nahradily je všude samé fotomontáže nebo právě zahraniční věci… Velikáni českého humoru téměř vymřeli… Nedávno Neprakta… Pravých ucelených českých originálních stránek původního humoru je pár na netu, co já vím tak klasik Renčín: http://www.rencin.cz, v modernějším pojetí Dwořák http://www.oldrichdworak.cz … Nebo jsem moc velká pesimistka?

  19. Medea

    Kojot: “ Pokud ovšem nemá ve skutečnosti rád všechny úplně stejně… 😉 ”

    Prípadne ďalšie zaujímavé kombinácie:

    Boh nenávidí všetkých rovnako
    alebo všetci sme mu rovnako ľahostajní 😉
    alebo miluje len mňa jedinú a zvyšok ľudstva nenávidí ? 😀

  20. vavil

    Miluje všechny, kteří to ví, stejně.