J. V. Thomson: Tajné dokumenty Sherlocka Holmese (recenze)

Jak jsem již naznačil v předchozí recenzi, příběhy Sherlocka Holmese neskončily se smrtí jejich původního autora. Pozoruhodný detektiv se stal, podobně jako například barbar Conan ve fantasy, inspirací pro mnoho dalších autorů.

Pod jménem J. V Thomson se skrývá autorka, June Thomsonová, která se vydala v klasických doylovských šlépějích a napsala sbírku sedmi povídek odhalujících případy, o nichž měl doktor Watson vzhledem k citlivosti jejich tématu nebo kvůli přání samotného Holmese pomlčet. V úvodu se dozvídáme smyšlenou historii o tom, kterak byly příběhy nalezeny a pak se již ponoříme do četby. Všechny povídky vycházejí ze zmínek v kánonu a tato témata rozpracovávají v klasickém stylu s jediným rozdílem: Vždy je v nich uvedeno, že nemají spatřit světlo světa.

Pokud by čtenář čekal nějakou senzaci, bude zklamán. Jsou to zcela standardní holmesiády, které neurazí a milovníka Sherlocka Holmese dozajista potěší, ale současně nepřinášejí nic převratného. Nechci nyní, aby to vyznělo tak, že kniha je špatná. Naopak. Přečetl jsem ji hned po dočtení kánonu a ocenil jsem, nakolik se autorka, vybavená perfektní znalostí holmesovských reálií, vžila do ducha originálu. Skutečně bych nepoznal rozdíl. Povídky jsou zajímavé a čtivé a Sherlock Holmes je přesně takový, jakého jsem si zamiloval.

Shrnuto: Pokud jste četli klasické holmesiády a chcete si přečíst další příběhy ve stejném duchu, sáhnete-li po Tajných dokumentech Sherlocka Holmese, rozhodně nebudete zklamáni.

THOMSON, J. V. Tajné dokumenty Sherlocka Holmese. Brno: JOTA, 2001.

Komentáře nejsou povolené u textu s názvem J. V. Thomson: Tajné dokumenty Sherlocka Holmese (recenze)