Okultní spiknutí (recenze)

V současné době je vědec, jenž by se chtěl zabývat takzvanými PSI (neboli parapsychologickými či psychotronickými) fenomény, v takovém ohrožení ostrakizací ze strany vědecké komunity, že i kdyby se mu nějaký fenomén tohoto typu odehrával přímo před nosem, raději zavře oči. Nebylo tomu tak vždy a z minulosti známe řadu badatelů, kteří se touto problematikou poctivě zaobírali. Proč jsou nyní pouze terčem posměchu? Americký nezávislý novinář židovského původu Isaac Cohen se ve své knize Okultní spiknutí (The Psychic Conspiracy) pokusil přijít celé záležitosti na kloub a výsledky jeho šetření jsou vpravdě fascinující.

…pokračování naleznete v knize Bizarní atraktor anebo O zvláštních knihách, kterou vydalo nakladatelství Vodnář v roce 2011.

komentářů 8

Filed under Povídky a příběhy

8 responses to “Okultní spiknutí (recenze)

1. Na základě této knihy by šel určitě natočit nějakej dobrej film ve stylu Šifry mistra Leonarda ,jinak mi to ale připadá jako pitomost. Jak říkaš ty – příliš dokonalá konspirační teorie.

2. No, Miky, nalomil jsi mě. Možná, že kdybych tu knihu napsal, pak podle ní napsal dobrodružný román a podle něj spáchal scénář a našel ochotného producenta, tak bych mohl pohádkově zbohatnout. Pokud by mi to Nox Perpetua ovšem v některé fázi nezatrhla 😉

3. A

qui bonoDobrý článek.Je zajímavé zjiš´tovat,kde a kdy došlo k tzv. bagatelizaci parapsychologických schopností.To je docela věrohodné.Což u Hitlera se potvrdilo na 100%,že člověk vždy toho zneužije.Já sice jsem částečně znalý konspiračních teorií,v nich jde o ten nejvyšší princip.Ten to řídí,proto ten kdo dal závdavek k zájmu o napsání konsp.teorie,dokonale připravil jen iluzi.Pravda je však u zdroje,ale ten je pro svět ještě fantastičtější než ty fantasmagorie typu Satan,Kristus a Bůh.Jsou věci za hranicí lidského vnímání,a ten stav nerozlišuje dobro ani zlo.Bohužel lidstvo tento neexistující stav dualit nechápe a může ho zneužít opět k válkám.Okultismus slouží k poznávání duálního světa,díky tomu mohou lidé rozvíjet svou osobnost.Vždyť esoterika s okultismem se v mnohém sjednocuje.Ale platí,ten kdo chce užívat okultní vědy,nebo parapsychol.schpnosti měl by růst ve spojení s esoterikou,ta ho dovede k vrcholnému mistrovství.A to je pro každou realizovanou bytost,která chce dospět do stavu na dobrem a zlem.Proto dějiny našeho světa jsou tak složité,protože mnozí nedosáhnou ani pochopení nejzákladnějších principů okultismu(lásky k přírodě a prolnutí s ní).

4. A, – díky za zajímavý komentář. Ano, pravda je velmi proteovská záležitost…

5. komatsu

Smrt jednoho skeptika"Bohužel vám všem musíme oznámit, že včera navečer zemřel proslulý skeptik James Randi. Okolnosti jeho smrti jsou prozatím nejasné a novinářům se zatím nepodařilo zjistit skutečnou příčinu úmrtí. Spekuluje se, že zemřel násilnou smrtí jednoho ze soutěžících, který ho obvinil z toho, že zfalšoval jeho experiment s duchy."Viz http://www.randi.org/site/deathCit. dle http://www.guardian.co.uk

6. No, nevím, Komatsu, ale ten link nefunguje 😉

7. komatsu

Tys ho fakt zkoušel, jo? 🙂